A Lamborghini hivatalosan is bejelentette, hogy 2018-ban egy terepjárót dob piacra. Ezek szerint a 2012-es pekingi autószalonon leleplezett Urus tanulmány felcsigázta annyira a közvéleményt, hogy a cég megkezdje egy sorozatgyártású kocsi fejlesztését.
Az is kiderült, hogy az olasz kormánynak sikerült az összeszerelést „otthon tartani”, a kocsik ugyanis a Lamborghini főhadiszállásán Sant’Agata Bolognese-ben készülnek majd. A cég azt ígéri, hogy a modell életciklusa alatt euró százmilliárdokat fordít majd az üzem fejlesztésére, kapacitásának növelésére. Az alapterületét például a jelenlegi 80 ezer négyzetméterről 150 ezerre növelik, de lesznek új gyártósorok és K+F-re is költenek majd. A cég ráadásul felvesz 500 új dolgozót is.
Sokáig kérdéses volt, hogy az Audi – amelynek szárnyai alatt működik a Lamborghini – rábólint-e egy olyan autóra, amely vélhetően megeszi majd a Q7-est reggelire. Rupert Stadler Audi vezér a bejelentésen csak annyit mondott, hogy Olaszországot fontos autógyártó nemzetnek tartja. Korábban egyébként arról szóltak a hírek, hogy a kínai szupergazdagok miatt engedélyezik majd a gyártást, mert nekik az ország pocsék minőségű úthálózata miatt nem nagyon lehet méregdrága sportkocsikat eladni.
Ahogy azt a Lamborghini is bevallotta, a terepjáró egy új és elég gyorsan növekvő piacon versenyez majd. Ott, ahol vélhetően egy Audi Q7, vagy egy Porsche Cayenne cikinek számít. A SUV fő piacai lesznek: USA, Kína, Közel-Kelet, Oroszország, Németország és Nagy-Britannia. Az áráról persze még nem árultak el semmit, de az igen beszédes, hogy évi 3 ezer autó legyártását tervezik, amely finoman szólva nem jelent tömegtermelést.
Ahogy arról már korábban írtunk, a Lamborghini-nek a Bentley-vel, a Maseratival és a Rolls-Royce-val kell majd megküzdenie a top terepjárók piacán a következő években.
mfor.hu