"Az Apollo Magyarország beruházási projektje a tervek szerint 975 új munkahelyet teremt Gyöngyöshalászon. Ezzel jelentősen fellendíti a régió fejlődését anélkül, hogy az egységes piac indokolatlan torzulásához vezetne" - ismertette a közlemény az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke, Joaquín Almunia álláspontját.
Az Apollo Tyres 2008-ban már egyszer előkészítette egy magyarországi gyár felépítését Gyöngyösön, ám akkor meghiúsult a fejlesztés. Az indiai cég magyarországi leányvállalata 2008. május 21-én szerzett földvásárlási opciót a Gyöngyösi Ipari Parkban, a 45 hektáros területet az előszerződés szerint összesen 673 millió forint nettó áron vásárolta volna meg az Apollo Tyres, azonban a fejlesztés, amely a tervek szerint kezdetben 900, majd 1500 embernek adott volna munkát, végül nem valósult meg.
A cég 2008. augusztus 14-én arról tájékoztatta a gyöngyösi önkormányzat által működtetett ipari park vezetését, hogy eláll a gumiabroncsgyár létesítésétől. Az Apollo hivatalosan azzal magyarázta kivonulását, hogy a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek.
Az Apollo Tyres a gyöngyösi kudarc után azt a tájékoztatást adta, hogy más magyarországi, illetve szlovákiai helyszínt keres a beruházás megvalósítására. Ezt követően, a válság évei alatt nem érkezett hír a beruházásról, de az idén május végén a magyar gépjárműgyártók és beszállítók honlapja, az autopro.hu szakportál szlovák lapinformációkra hivatkozva azt írta, hogy az indiai Apollo Tyres gumigyár Magyarországot választotta Szlovákia helyett kelet-európai beruházása helyszínéül, ezzel 1200 munkahely jöhet létre.
Luis Ceveniz, az Apollo cég európai vezetője az Aktualne.sk hírportálnak azt mondta: olyan gazdasági szempontok miatt döntöttek Magyarország mellett, mint a költségek, a szakismeret, a rendelkezésre álló nyersanyagok és az infrastruktúra minősége.
Az Apollo Tyres jelenleg Indiában, Dél-Afrikában és Hollandiában rendelkezik gyártókapacitásokkal.
MTI