A Suzukinak otthon adó Komárom-Esztergom megye ipari termelése a Vitara márciusi debütálása óta, ha nem is nőtt, de legalább visszatért az egy évvel korábbi szint közelébe, egészen májusig, amikor ismét kétszámjegyű, egészen pontosan 11,8 százalékos visszaesését produkált.
A márciusi és áprilisi "szinten-maradás" egyébként nem is annyira meglepő, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy tavaly nyárig egy Nokia gyárunk is volt a megyében, amely már szintén nem termel. Hogy ennek milyen hatása lesz, az majd pár hónap múlva derül ki, mikor az adat kifut az éves bázisból.
Visszatérve a megye adatára, ez némiképp magyarázhatja azt, hogy havi bázison miért esett a teljes magyar ipar 0,2 százalékkal és miért tört meg a 10 hónapja tartó „ingadozás”.
A megye termelésének visszaesését persze magyarázhatnánk a naptárhatással is, hiszen tudvalevő, hogy idén májusban két munkanappal kevesebb volt, amelynek van jelentősége, de ilyen mértékű mínuszt önmagában nem magyarázhat.
Megkérdeztük a Magyar Suzukit, hogy visszafogták-e a termelés májusban. Amint válasz érkezik, a cikket frissítjük.
Update: a cég válasza szerint nem volt időszakos visszaesés a termelésben, tartják az évi 165 ezres gyártási tervet.
A járműgyártásért ettől függetlenül nem kell aggódnunk. Májusban az új rendelések értéke 42,8 százalékkal haladta meg az előző évit, amely komoly növekedés és azt jelzi, hogy van igény a hazai ipar termékeire. A teljes rendelésállomány a járműipar esetében 27,5 százalékkal nőtt éves bázison májusban.
mfor.hu