2p

Komárom-Esztergom ipara májusban ismét komoly mínuszban volt.

A Suzukinak otthon adó Komárom-Esztergom megye ipari termelése a Vitara márciusi debütálása óta, ha nem is nőtt, de legalább visszatért az egy évvel korábbi szint közelébe, egészen májusig, amikor ismét kétszámjegyű, egészen pontosan 11,8 százalékos visszaesését produkált. 

A márciusi és áprilisi "szinten-maradás" egyébként nem is annyira meglepő, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy tavaly nyárig egy Nokia gyárunk is volt a megyében, amely már szintén nem termel. Hogy ennek milyen hatása lesz, az majd pár hónap múlva derül ki, mikor az adat kifut az éves bázisból.

Visszatérve a megye adatára, ez némiképp magyarázhatja azt, hogy havi bázison miért esett a teljes magyar ipar 0,2 százalékkal és miért tört meg a 10 hónapja tartó „ingadozás”.

A megye termelésének visszaesését persze magyarázhatnánk a naptárhatással is, hiszen tudvalevő, hogy idén májusban két munkanappal kevesebb volt, amelynek van jelentősége, de ilyen mértékű mínuszt önmagában nem magyarázhat.

Megkérdeztük a Magyar Suzukit, hogy visszafogták-e a termelés májusban. Amint válasz érkezik, a cikket frissítjük.

Update: a cég válasza szerint nem volt időszakos visszaesés a termelésben, tartják az évi 165 ezres gyártási tervet.

A járműgyártásért ettől függetlenül nem kell aggódnunk. Májusban az új rendelések értéke 42,8 százalékkal haladta meg az előző évit, amely komoly növekedés és azt jelzi, hogy van igény a hazai ipar termékeire. A teljes rendelésállomány a járműipar esetében 27,5 százalékkal nőtt éves bázison májusban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!