3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szerény eredményt mutat az elektromos autók elterjedésének ösztönzésére indított állami ártámogatási program első hónapja Németországban.

A BaFa (Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle) német szövetségi gazdasági és exportellenőrzési hivatal csütörtöki közleménye szerint a július elején indult programban mindössze 1791 támogatási kérelem érkezett be a hivatalhoz, ami mindössze 6,6 millió eurónak felel meg a rendelkezésre álló 1,2 milliárd eurós keretösszegből.

Összehasonlításképpen a 2009-es "roncsautó" programban alig néhány nap alatt 150 ezerre emelkedett a beérkezett kérelmek száma.

A legtöbb támogatási kérelem (581) BMW elektromos autók vásárlására érkezett be, a második helyen a Renault (444), a harmadikon pedig a Volkswagen (154) állt. A támogatás visszamenőleg is érvényes az idén május 18. után vásárolt elektromos autókra. A teljesen elektromos modellekre 4000 euró, a "hatótávnövelő" benzinmotorral is ellátott plug-in hibrid autókra pedig 3000 euró támogatást lehet igénybe venni. Tisztán elektromos autókra 1194 kérelmet regisztrált a BaFa.

Ezzel a kocsival vernék a Teslát

A szövetségi költségvetés a támogatással legalább 300 ezer elektromos autó forgalomba helyezését kívánja elérni. A támogatást a program finanszírozásra elkülönített összeg keretéig, de legfeljebb 2019 végéig lehet igénybe venni.

A vásárlási prémium a program gyenge kezdeti eredménye ellenére is két hellyel előrébb juttatta Németországot a McKinsey tanácsadó cég elektromos mobilitást több szempont szerint értékelő ranglistáján. A listát Norvégia vezeti Hollandia, Franciaország és Kína előtt, míg Németország a nyolcadik helyen áll.

Kína kifejezetten jó teljesítmény nyújt az elektromos mobilitás elterjesztésében a McKinsey szerint. Az ország júliusban vette át a gyártók rangsorának a vezetését. "Kínában a gyártók és a hatóságok összehangolt erőfeszítést tesznek az elektromos autók népszerűsítésére" - mondta Nicolai Müller, a McKinsey szakértője. Kínában a vásárlók több mint hatvan modell közül választhatnak, míg Németországban csak negyvenből - mutatott rá.

Jürgen Stackmann, a VW márka értékesítési igazgatója szerint Kína minden kétséget kizáróan a világ legnagyobb elektromos autó piaca lesz, mivel az eladások rohamosan nőnek az országban. Hangsúlyozta: ha következetesen törekszünk valamire, annak meg is lesz az eredménye. Norvégiában például az elektromos és plug-in hibrid autók aránya a forgalomba helyezésekben már elérte a harminc százalékot. Az autósoknak azonban nemcsak a vételár számít, hanem az infrastruktúra is legalább annyira fontos - jegyezte meg.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!