A kutatás arra kereste a választ, hogy Magyarországon is érvényesül-e a Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban jellemző tendencia, miszerint a kis- és közepes cégek piaci újdonságok bevezetésében látják a kiutat a válságból.
A válaszadók 71 százaléka egy-három újítást, 13 százalékuk négy-tíz, míg négy százalék tíznél több újdonságot készül bevezetni. Mindössze 10 százalék azoknak az aránya, akik nem rukkolnak elő újítással, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A kutatás eredménye egybevág a K&H által 2009. február elején közölt bizalmi index eredményével, mely rámutat, hogy a válság okozta innovációs kényszer miatt a kkv-k 72 százaléka tervez termékfejlesztést, valamint új piacok meghódítását.
„Amíg a magyar szakemberek és vállalkozások innovációs készsége világszínvonalú, az újdonságok bevezetésében tudáshiánnyal küzdenek, ami miatt az újítások többsége méltatlanul kudarcba fullad. Úgy is mondhatnánk, hogy a magyar újításoknak nagyobb a lángja, mint a füstje” – közölte Wolf Gábor kkv marketing szakértő.