A cél, hogy az idén tartani lehessen az export volumenét, de nincs kizárva, hogy minden erőfeszítés ellenére a főbb piacainkon meglévő erőteljes dekonjunktúra miatt 10-15 százalékos visszaesés lesz. Ezt minimalizálandó indított exportoffenzívát a fejlesztési és gazdasági tárca, illetve e célt szem előtt tartva alakítják át olyan módon a külpiaci hálózatot, hogy erősebb legyen a jelenlét azokon a piacokon, ahol van esély a bővítésre - mondta a szakállamtitkár.
Az exportoffenzíva keretében havi egy-két roadshow-t terveznek, a célországok között van az Egyesült Királyság, Szerbia, Horvátország és Oroszország is. Emellett átszervezik a külpiaci irodák hálózatát, így például képviselet nyílik az oroszországi Rosztovban és az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, Abu-Dzabiban, valamint bővítenek Bakuban és Tripoliban - írta a Világgazdaság hétfői száma.