Kiemelte: Magyarországon már az 1980-as évek elején jelentős kutatási eredményeket értek el a szakemberek a közúti közlekedés területén, ami hozzájárult ahhoz, hogy nagy autógyártók, járműgyártáshoz kapcsolódó nagy fejlesztő központok jöjjenek ide.
Palkovics László hangsúlyozta, hogy magyar kutatók nevéhez több járművezető-támogató rendszer köthető, magyar felsőoktatási kutató intézetek nemzetközi együttműködések intenzív részesei, a felsőoktatási háttér adott az elektromos, illetve vezető nélküli járműfejlesztéshez, és erős a járműipari vállalati háttér.
Szerinte Európában van igény az önvezető, elektromos autók tesztelését magas színvonalon ellátó tesztpályára, ezért a magyar kormány támogatja annak kialakítását. Zalaegerszegen május 19-én rakják le a tesztpálya alapkövét, amely a fejlesztési központ szerepben fontos szerepet játszana. Az ipar igényeit kielégítő, teljes körű szolgáltatást nyújtó tesztpálya két ütemben - 2017-ben, majd 2018-2020 között - épül meg.
A háttérbeszélgetésen a kormánybiztos elmondta, hogy a vezető nélküli, illetve az elektromos autók iránt egyre nagyobb társadalmi igény is mutatkozik. A fejlesztés gyorsulása mellett szól az is, hogy csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást, a demográfia változással növekszik az időskori mobilitás, a baleseti kockázatban az emberi tévedések hatását mérsékelni kell.
MTI