Idén január és június között az egy évvel korábbinál másfélszer többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra, írja a hirdetéseket figyelő Kantar Média adataira hivatkozva a G7.
Az összeg felét tíz kormányközeli médiumnak fizették ki:
- 5,9 milliárdot kapott a TV2 főcsatorna (a teljes csoport 7,9-et)
- 4 milliárdot a JCDecaux plakátcég - ők a G7 szerint nem egyértelműen kormánypártiak, viszont az Orbán-Simicska szakítás óta az egyetlen választási lehetőséget jelentik a kormányzati plakátkampányokra
- 2,1 milliárd ment az Origo-Adnetworknek
- 1,45 milliárd a Duna TV-nek
- 1 milliárd az M1-nek
- 923 milliót kapott a Rádió 1
- 880 milliót a Petőfi Rádió
- 870 milliót a Kossuth Rádió
- 830 milliót a Lokál Extra
- és 650 milliót a Ripost.
A top 10-ből kicsúsztak Mészáros Lőrinc felületei, de csak azért, mert a Mediaworkshöz érkező állami pénz több kisebb médium között oszlott el. Az MW-hez összesen 2,7 milliárd forint állami reklámpénz került az első félévben, ami a tavalyi érték több mint háromszorosa.
mfor.hu