2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai roncsautó program, bár az Obama-kormány sikert emleget, valójában kudarcot vallott, az állami támogatás az amerikai gyártók helyett nagyrészt a külföldi cégeket segítette - írta a The Washington Times konzervatív lap pénteki szerkesztőségi cikkében.

Az újság rámutatott: miközben a kormány az adófizetők pénzéből finanszírozott programmal a detroiti gyárakat akarta feléleszteni, az eladott autók 60 százaléka külföldi volt. A program keretében értékesített tíz legnépszerűbb modell közé csak két amerikai jutott be, a Ford Focus és a Ford Escape.

A General Motors eladásai augusztusban 20 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbihoz képest. A Chrysler esetében 15 százalékos volt a csökkenés. Az amerikai márkák közül csak a Ford tudta növelni értékesítéseit, 17 százalékkal. A külföldi márkák többsége, köztük a Toyota, Honda és Hyundai, viszont fokozta amerikai eladásait.

A The Washington Times szerint a roncsprémium program kedvező hatásai csak időlegesek lehetnek. Mivel sok fogyasztó korábbra hozta tervezett autóvásárlását, szinte bizonyos, hogy az eladások mérséklődni fognak. A programnak tehát nem lehet tartós hatása a gyengélkedő gazdaságra.

A lap azt is megjegyezte, hogy a kormány elszámította magát a program költségeit illetően, és nem volt képes kezelni a program adminisztrációs részét. Az eredeti tervek szerint 1 milliárd dolláros, július végétől nagyjából októberig tartó autóvásárlás-támogatási program kasszája 6 nap alatt kiürült, a pótlólag megszavazott 2 milliárd dollár pedig augusztus 24-ig tartott ki.

Az újság szerint a program irányítása még a 3 milliárd dollár felelőtlen elköltésénél is szervezetlenebb volt. A szövetségi weboldal, ahol elektronikus úton lehetett a programra jelentkezni, összeomlott, dokumentumoknak veszett nyoma és a márkakereskedők nem kapták meg időben a segélyösszeget. A lassú bürokrácia eddig 500 millió dollár támogatás ügyét rendezte, ez az eladott 700 ezer autóból csak 120 ezret jelent.

Az Egyesült Államokban rendkívül népszerű roncsautó programban 3500-4500 dolláros kedvezményt kaptak azok, akik 100 kilométerenként 13 liternél több üzemanyagot fogyasztó kocsijaikat leadták, és új, üzemanyag-takarékos autót vásároltak helyette.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!