1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lengyelország nem tart lépést déli szomszédjaival az autógyártásban, miután Csehország rekordévet zárt 2011-ben, Szlovákia pedig várhatóan 2012-ben előzi meg a lengyeleket - derül ki a legújabb lengyel gépkocsipiaci felméréséből.

A lengyel Samar autópiac-kutató intézet szerint Lengyelországban 825 ezer gépkocsit gyártottak 2011-ben, ami csaknem 17 százalékos visszaesés a 2008. évi rekordhoz képest (991 ezer gépkocsi). Elemzők szerint a lengyel autógyártás 2012-ben is visszaesik. Az eredmény elsősorban a tychyi Fiat gyár teljesítményétől függ. Tychyben a gyártás több mint felét 2011-ben még a városi Panda modell tette ki, de az év vége felé az új modell gyártását Nápolyba helyezték át.

A csehek a múlt évben 31 százalékkal több autót gyártottak a lengyeleknél, és további növekedést várnak az elemzők. Szlovákiában 2011-ben 22 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint Lengyelországban. A Gazeta Wyborcza napilap értesülései szerint az idén jelentős növekedés várható, például a VW pozsonyi gyárában több mint 400 ezer autót akar gyártani évente.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!