3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Módosul a tanyabusz-program: a teljes 2007-2013-as ciklusban a vidéki alapszolgáltatások fejlesztését szolgáló intézkedésekre kifizetett támogatások összege meghaladta a 37 milliárd forintot, amely most kiegészül az új tanyabusz rendelet tizenötmilliárd forintos forrásával - közölte a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkársága kedden az MTI-vel.

A támogatás célja, hogy ösztönözze a szolgáltatáshiányos településeken, településrészeken a különböző alapszolgáltatások körének  bővítését, a minőségi szempontok javítása és a fenntarthatóság figyelembe vételével. A pályázók a települési önkormányzatok, önkormányzati társulások, nemzetiségi önkormányzatok, nonprofit szervezetek - egyesületek, alapítványok, például polgárőr egyesületek - és egyházi jogi személyek lehetnek.

(Szerk.) A tanyabuszokra szánt pénz egészen biztosan módosítani fogja a hazai autópiaci statisztikákat is, ahogy tette azt már tavaly is. Akkor többször előfordult, hogy a VW Transporter felkerült a újautók top 10-es listájára.

Pályázhatnak az ötezernél kevesebb lakosú települések, vagy ahol a település népsűrűsége nem éri el négyzetkilométerenként a 100 főt. A Budapest agglomerációjához tartozó, a városi ranggal rendelkező települések, valamint a kistérségi központok nem igényelhetnek támogatást. Pályázhatnak viszont azon 5000 főnél nagyobb lakosságszámmal rendelkező települések is, amelyek külterületén a település lakosságának több mint 2 százaléka él.

A pályázható forrás várható összege 15 milliárd forint, amelyből új gépjárművek és ahhoz kapcsolódó kiegészítő eszközök beszerzése 100 százalékban támogatható. A támogatás igénybe vehető új és már meglévő falu- és tanyagondnoki szolgáltatás fejlesztéséhez,  kistérségi közlekedési szolgáltatás fejlesztésére, szociális, bűnmegelőzési és közösségi szolgáltatás ellátásához kapcsolódó fejlesztésekhez. A maximálisan igényelhető nettó támogatás összege terepjárók esetében legfeljebb nettó 5 millió, mikro-, illetve kisbuszok esetében nem érheti el a nettó 8 millió forintot ügyfelenként.

Emlékeztetnek, hogy az április 17-én megjelent rendeletben előírt határidőkhöz képest, a napokban megjelenő módosító rendelkezések szerint egy hónappal több idő áll az ügyfelek rendelkezésére: a megvalósítási határidő szeptember 21-ről október 16-ra, a kifizetési kérelmek benyújtásának határideje október 5-ről október 30-ra módosult. A műszaki követelmények módosulásával nagyobb lesz az elérhető gépjárművek választéka is - ismerteti a közlemény.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!