A vg.hu írása szerint az északi vonalon az Újpest-központ és a Dózsa György út között hat, a délin pedig a Kőbánya-Kispest és a Népliget állomások között öt állomást újítanak fel. A győztesre építészeti, szerkezetépítési és szigetelésjavítási munkák várnak, emellett neki kell beépítenie a mozgólépcsőket és a lifteket, felújítania az épületgépészeti és a különleges gépészeti berendezéseket, kicserélnie az áramellátási rendszerek, valamint az állomások erőátviteli és világítási berendezéseit. Korábban felvetődött annak lehetősége, hogy pénzszűke miatt esetleg kimaradhatnak a liftek, ez ellen viszont több szervezet is tiltakozott.
A kiírásból az azonban nem derül ki, hogy pontosan melyik állomásokon lesznek liftek.
Az értékelés során mindkét pályázatnál a legnagyobb súlyszáma (50) az árnak lesz, de az a pályázó is előnyt élvez, amelyik többletjótállást vállal a minimálisan kötelező 36 hónapon túl. A szerződés időtartama az északi szakasznál 14 hónap, a délinél pedig 15 hónap. Az északi szakaszon lévő állomások felújítására pályázóknak április 24-ig kell beadniuk ajánlatukat, míg a délin lévők rekonstrukciójára vállalkozóknak a határidő április 27. - írja a lap.
Noha a becsült költség nem derül ki a kiírásból, az állomások felújítására és az alagút rekonstrukciójára rendelkezése álló 137,5 milliárd forintos forrást nem nagyon léphetik túl a pályázók.
mfor.hu