Egy átlag magyar 266 percet fordított (majdnem 4,5 óra) naponta tévénézésre az idei év harmadik negyedévben. Ez percre pontosan megegyezik az egy évvel korábban mért adattal – derül ki a Nielsen TV piaci körképéből.
A korosztályok szerinti bontásban már akadnak eltérések, bár nagy változásokról nem beszélhetünk. A 4-17 évesek 4 perccel többet, 196 percet tévéznek, míg a 18-49-es korosztály 9 perccel kevesebbet, 211-et. Az 50 felettiek töltik messze a legtöbb időt a készülékek előtt, 6 perc híján 6 órát, amely 9 perccel több, mint tavaly ilyenkor.
Komoly változás történt ugyanakkor a csatornatípusok közönségarányában. Bár az RTL Klub és a TV2 még mindig a két legtöbbet nézett csatorna, arányuk a teljes nézettségen belül 28 százalékról 24,2-re csökkent. Ezzel szemben az általános szórakoztató csatornák aránya 17,8-ról 19,7-re emelkedett, míg a közszolgálatiaké 16,5-ről 18-ra. A negyedik legnépszerűbb csatornatípus a filmcsatornáké, amelynek aránya 9,5-ról 9,5-re nőtt.
mfor.hu