Magyarországon a kabriók részesedése a teljes használtautó-kínálatból 0,3 százalékot tesz ki, amivel megelőzzük például Romániát és Lengyelországot (0,1 százalék), de jócskán elmaradunk az olyan gazdag országoktól, mint Németország (2,9 százalék), Svájc (2,5 százalék), vagy Nagy-Britannia (2 százalék).
Az alacsony arány nem csoda, hiszen míg az átlagos használtautó alig 1,5 millió forintért cserél gazdát, egy kabrió átlagára eléri a 4,3 millió forintot. Ez azt jelenti, hogy majdnem háromszoros a különbség – derül ki a Használtasutó.hu közleményéből.
A használt kabriók kínálatában a német gyártmányú autók az uralkodóak. Csaknem minden ötödik eladásra kínált kabrió BMW, majd a Mercedes (12 százalék) és a Volkswagen következik (10 százalék) a sorban (ez utóbbi márka tavaly még a második helyen állt). A Peugeot-val (10 százalék) kiegészülő négyes együttesen a teljes kínálat 51 százalékát fedi le.
„Míg a szezonon kívül 2500, a nyári időszakban havonta 3000-3500 használt kabriót hirdetnek meg. Az eddigi hónapok adatai rendre a tavalyi felett járnak, így a csúcsot jelentő június hónapban várhatóan minden eddiginél több, 3800 körüli számú kabrióból válogathatnak az érdeklődők.
A portál közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy bármennyire feleslegesnek tűnik a, ha kényelmes kabriót szeretnénk vásárolni, ugyanolyan fontos felszereltségnek számít a klíma, mint a zárt kocsiszekrényű autók esetében. Nem csupán esős időben, de napközben, tűző napon sem ajánlatos ugyanis nyitott tetővel közlekedni. A jelenlegi kínálat viszonylag jó összetételt mutat ebből a szempontból: a kabriók 72 százalékát árulják meglévő légkondicionáló rendszerrel.
mfor.hu