A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2014-es pénzügyi évben – amely a cégnél 2014. március 1-től 2015. február 28-ig tartott – 260,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez 14,8 százalékkal haladja mag az előző pénzügyi év 227,8 milliárdos bevételét.
Az e-beszámolón elérhető legkorábbi, 2009-es adat szerint a cég nettó bevétele folyamatosan emelkedett az elmúlt években, nem úgy a nyeresége. Bár a Lidl immár a második egymást követő évben nyereségesen működik, 2010 és 2012 között milliárdos veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni.
A most végződő pénzügyi évben azonban 8,2 milliárdos profittal zárt a német tulajdonú kereskedelmi cég, amely jócskán meghaladja a tavaly előtti 2,2 milliárdot.
Az eredménykimutatásból kiderül, hogy ez nem elsősorban az üzemi eredménynek köszönhető, az ugyanis 1,3 milliárddal haladja meg a tavalyit. Az anyagjellegű ráfordítások például ugyanolyan arányban nőttek, mint a bevétel. Azon belül a legnagyobb tétel – nem túl meglepő módon - az eladott áruk beszerzési értéke is csak egy százalékponttal kevesebbel, 13,8 százalékkal emelkedett, de az igénybevett szolgáltatások már 33,3-mal. A személyi jellegű költések 13,3 százalékkal lettek magasabbak.
A jobb eredmény mögött a pénzügyi műveletek eredménye áll, amely a tavaly előtti 4,5 milliárdos mínusz után tavaly 1,4 milliárdos pluszt hozott a cégnek.
Tavaly a cégnél átlagosan 3601 fő dolgozott, akikre 10 863 millió forint bérköltség jutott. Ez egy főre leosztva bruttó 251 ezer forintot jelent havonta, de ebben a vezető tisztségviselőktől kezdve az áruházi alkalmazottakig mindenki benne van.
A cég tavaly 555 millió forint társasági adót fizetett be, a nyereséget pedig az eredménytartalékba tették.
mfor.hu