Ugyan nominálisan mindenkori csúcsára futott 30,4 milliárdos december havi forgalmával a csomagküldő és internetes boltok bevétele, az üzemanyagok nélkül számolt kiskereskedelemben csökkent az e-kereskedelem aránya. Míg ugyanis novemberben a 674,2 milliárdos tortából 25,5 milliárdot vitt el (3,78%), addig decemberben a már jelzett 30,4 milliárd forint a 841,6 milliárdos (üzemanyag nélkül számolt) teljes kiskereskedelemnek mindössze 3,62 százalékát tette ki.
A csökkenés meglepetésként hat, hiszen az előző években, 2012-ig visszamenőleg mindig növelni tudták részesedésüket a webáruházak az év utolsó hónapjában.
Ennek ellenére, ahogy az alábbi ábrán is látható, az e-kereskedelem előretörése 2015-ben igen lendületes volt.
Persze tavaly nem csak az internetes kiskereskedelmi üzleteket üzemeltetők lehettek elégedettek, hanem szinte kivétel nélkül a teljes kiskereskedelmi szektor. Az élelmiszerek forgalma 2015-ben 3,4, a nem élelmiszer termékeké 7,6, míg az üzemanyagoké 7,1 százalékkal bővült a naptárhatástól megtisztított adatok szerint.
A teljes kiskereskedelem 2015-ben éves szinten 5,6 százalékkal tudott bővülni.
mfor.hu