A CNBC tévécsatorna és a LA Times napilap vállalati belső körökből származó értesülésekre hivatkozó beszámolója szerint Brian Sandoval, Nevada kormányzója csütörtökön jelenti be hivatalosan a beruházásról született döntést.
A Tesla elektromos autókhoz új generációs akkumulátorokat gyártó óriásüzem 2020-tól mintegy 6500 embernek adna munkát. A beruházásért Kalifornia, Arizona, Texas és Új-Mexikó államok voltak még versenyben. A beruházásban a japán Panasonic működik közre a Tesla partnereként.
Az új üzemre nagy szüksége van a Teslának ahhoz, hogy tömegtermék-szintre tudja csökkenteni az elektromos autókba beépített akkumulátorok árát. Az akkumulátorok árának csökkentése előfeltétele annak, hogy széles vásárlói kör számára is megfizethetővé lehessen tenni az elektromos autókat. A Tesla jelenlegi modellje, a Model S az Egyesült Államokban mintegy 70 ezer dollárba kerül (53 ezer euró). A következő modellt ennek feléért, 35 ezer dollárért ígérte piacra vinni a cég 2017-től.
A "Gigafactory" nemcsak az árcsökkentés, de az elektromos autók számának jelentős növelése miatt is szükséges beruházás. Az üzem 2020-tól több akkumulátort fog előállítani, mint a jelenleg működő üzemek együttesen. A Tesla 2015 végére már negyedévente 25 ezer darabra kívánja növelni autógyártásának volumenét. Tavaly 20 ezer autót gyártott a cég, az idén pedig 35 ezer gyártását tervezi.
A magas fejlesztési költségek miatt azonban a Tesla jelenleg veszteséges. Egy megfizethető árú elektromos autókat termelő, jól működő üzleti modell az akkumulátorgyár-beruházás sikerén áll vagy bukik.
Olvassa el korábbi cikkünket arról, hogy hogyan próbálták a kaliforniai politikusok rábírni a cég vezetőjét, hogy ne vigye máshová a gigaberuházás - Ráhozta a frászt a Tesla vezére a politikusokra.
MTI