2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amerikai médiajelentések szerint Nevada államot választotta a Tesla ötmilliárd dolláros "Gigafactory" akkumulátorgyár beruházásának helyszínekén

A CNBC tévécsatorna és a LA Times napilap vállalati belső körökből származó értesülésekre hivatkozó beszámolója szerint Brian Sandoval, Nevada kormányzója csütörtökön jelenti be hivatalosan a beruházásról született döntést.

A Tesla elektromos autókhoz új generációs akkumulátorokat gyártó óriásüzem 2020-tól mintegy 6500 embernek adna munkát. A beruházásért Kalifornia, Arizona, Texas és Új-Mexikó államok voltak még versenyben. A beruházásban a japán Panasonic működik közre a Tesla partnereként.

Az új üzemre nagy szüksége van a Teslának ahhoz, hogy tömegtermék-szintre tudja csökkenteni az elektromos autókba beépített akkumulátorok árát. Az akkumulátorok árának csökkentése előfeltétele annak, hogy széles vásárlói kör számára is megfizethetővé lehessen tenni az elektromos autókat. A Tesla jelenlegi modellje, a Model S az Egyesült Államokban mintegy 70 ezer dollárba kerül (53 ezer euró). A következő modellt ennek feléért, 35 ezer dollárért ígérte piacra vinni a cég 2017-től.

A "Gigafactory" nemcsak az árcsökkentés, de az elektromos autók számának jelentős növelése miatt is szükséges beruházás. Az üzem 2020-tól több akkumulátort fog előállítani, mint a jelenleg működő üzemek együttesen. A Tesla 2015 végére már negyedévente 25 ezer darabra kívánja növelni autógyártásának volumenét. Tavaly 20 ezer autót gyártott a cég, az idén pedig 35 ezer gyártását tervezi.

A magas fejlesztési költségek miatt azonban a Tesla jelenleg veszteséges. Egy megfizethető árú elektromos autókat termelő, jól működő üzleti modell az akkumulátorgyár-beruházás sikerén áll vagy bukik.

Olvassa el korábbi cikkünket arról, hogy hogyan próbálták a kaliforniai politikusok rábírni a cég vezetőjét, hogy ne vigye máshová a gigaberuházás - Ráhozta a frászt a Tesla vezére a politikusokra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!