2p

A főbb kiskereskedelmi termékkategóriák forgalomnövekedése több hónapi csúcsra emelkedett.

Rég nem látott mértékben erősödött a kiskereskedelem februárban, ráadásul a növekedés meglehetősen egyenletes volt a főbb termékkategóriákban. A januári csökkenés után ugyanis újra erőre kapott az élelmiszer jellegű termékek értékesítése, és a kiigazított adatsorban látható 4,9 százalékos ugrás 7 havi csúcsot jelent. Ennél nagyobb növekedést ebben a termékkategóriában utoljára 2015 júliusában mutatott ki a KSH.

Időben ennél is tovább kell visszamennünk ahhoz, hogy az üzemanyagok értékesítésében februárra kimutatott 9,1 százaléknál dinamikusabb bővülést lássunk. Az olcsó üzemanyagárak ugyanis 10 havi növekedési csúcsot generáltak a benzinkutakon.

Ugyan a nem élelmiszerek esetében "csak" 4 havi csúcsot láthatunk, a 8 százalékos növekedési ütemet itt sem kell különösebben megmagyarázni. Ráadásul az emelkedés ebben a széles termékkörben is egyenletes volt, egyedül az iparcikk jellegű vegyesnél közölt negatív számot a KSH, igaz, itt 10,3 százalékosat. A többi kategóriában viszont mindenhol pluszt láthatunk. A legnagyobbat, 18,8 százalékosat a csomagküldő és internetes boltoknál, de 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a ruhákat (+14,4%), az illatszert (+13,7%) és a használtcikkeket (+11%) áruló boltok forgalma is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!