Rég nem látott mértékben erősödött a kiskereskedelem februárban, ráadásul a növekedés meglehetősen egyenletes volt a főbb termékkategóriákban. A januári csökkenés után ugyanis újra erőre kapott az élelmiszer jellegű termékek értékesítése, és a kiigazított adatsorban látható 4,9 százalékos ugrás 7 havi csúcsot jelent. Ennél nagyobb növekedést ebben a termékkategóriában utoljára 2015 júliusában mutatott ki a KSH.
Időben ennél is tovább kell visszamennünk ahhoz, hogy az üzemanyagok értékesítésében februárra kimutatott 9,1 százaléknál dinamikusabb bővülést lássunk. Az olcsó üzemanyagárak ugyanis 10 havi növekedési csúcsot generáltak a benzinkutakon.
Ugyan a nem élelmiszerek esetében "csak" 4 havi csúcsot láthatunk, a 8 százalékos növekedési ütemet itt sem kell különösebben megmagyarázni. Ráadásul az emelkedés ebben a széles termékkörben is egyenletes volt, egyedül az iparcikk jellegű vegyesnél közölt negatív számot a KSH, igaz, itt 10,3 százalékosat. A többi kategóriában viszont mindenhol pluszt láthatunk. A legnagyobbat, 18,8 százalékosat a csomagküldő és internetes boltoknál, de 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a ruhákat (+14,4%), az illatszert (+13,7%) és a használtcikkeket (+11%) áruló boltok forgalma is.
mfor.hu