Az emberek nagy része, közel 62 százaléka decemberre, azon belül is közvetlenül az ünnepek előtti időszakra halasztja a nagy döntést - derül ki a PayPal nemzetközi felméréséből. Statisztikák szerint az elmúlt években folyamatosan nő a műszaki áruházláncok forgalma a karácsonyi időszakban. A decemberi forgalom egy átlagos hónapnak a 3,5 szerese. A Pay Pal felméréséből egyértelműen látszik, hogy a legtöbben háztartási, vagy elektronikai készülékeket szeretnének kapni karácsonyra. Csupán ezután következnek a képzeletbeli kívánságlistán a divat, illetve ruházati cikkek, cipők és egyéb kiegészítők.
Éppen ezért több üzletben is bevett szokás, hogy a tavalyi év slágertermékeiből kiindulva a vásárlók igényeihez próbálnak igazodni, és olyan termékeket akcióznak le, melyeket kiemelkedő érdeklődés övet, vagy várhatóan nagy lesz iránta a kereslet. Ilyen például az okostelefon, a LED TV, a notebook vagy a tablet.
A nemzetközi felmérésből az is kiderült, hogy sokan szeretnének ajándékba kapni például e-könyvet, zenét vagy videó játékot. A digitális árucikkeket kifejezetten szeretjük: a magyarok jelentős hányada vásárolt már korábban ilyen típusú terméket.
A kutatás eredményeiben többek között az is megmutatkozott, hogy a régebben nagy népszerűségnek örvendő ajándékok iránti kereslet csökken. Vannak olyan termékek, amelyek kifejezetten kockázatos választásnak bizonyulhatnak. A felmérés szerint az emberek a következő dolgoknak örülnek kevésbé:
- utazás, 30,7 százalék,
- repülő-, vagy vonatjegy 27 százalék,
- kézműves termékek vagy dísztárgyak 22,3 százalék,
- sportfelszerelés 22,4 százalék.
mfor.hu