35 százalékkal kevesebb Daciát helyeztek forgalomba Magyarországon novemberben, mint októberben. Így a 10, idehaza legnépszerűbb gépjárműgyártó közül keleti szomszédunk büszkesége szerepelt a legrosszabbul. Igaz, a Dacia még így is a kilencedik legnagyobb gyártó idén a magyar piacon, és 2898 értékesített gépjárműve több, mint például a Peugeot 2775 darabja.
A román gyártó visszaesése leginkább a Duster visszafogott novemberi keresletére vezethető vissza, hiszen az októberi 169 után mindössze 102 darabot helyzetek forgalomba. Ez a közel 40 százalékos zuhanás pedig megpecsételte a viszonylag kevés márkával operáló románok sorsát.
Ezzel szemben a szélesebb termékportfóliót kínáló Volkswagen úgy tudott havi szinten 32 százalékos értékesítési növekedést elérni, hogy egyik vezető márkájából, a Golfból 44,4 százalékkal kevesebbet adott el. Ugyanakkor ezt kompenzálni tudták a németek a haszongépjármű értékesítés novemberi felfutásával. Ráadásul úgy, hogy az éves "eladási dobogó" második fokára is fel tudtak lépni elfoglalva az Opel helyét.
A nagyobb gyártók közül a Volkswagen mellett még a piacvezető Fordnak volt jó hónapja, hiszen a legmagasabb, 34,3 százalékos bővülést tudtak elérni. Mivel az amerikaiak idén eddig közel 1000 darabbal több gépjárművet helyeztek forgalomba, mint a németek, így szinte biztosra vehető, hogy 2013-ban a Ford lesz a magyar piac legnagyobb szereplője. Mindezt úgy, hogy a személygépkocsi kategóriában "csak" a harmadik helyen állnak.
A Jato adatai szerint egyébként a tizenegyedik hónapban az előzőhöz képest 178 darabbal kevesebb új gépjárművet helyeztek forgalomba, azonban 2012 hasonló időszakához képest a mostani 4971-es havi érték 6,6 százalékkal magasabb.
Idén eddig 51 348 új jármű került a piacra, ami 6,1 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Ráadásul úgy, hogy januárban még 26 százalékos volt az elmaradás, részben bázishatások miatt is.
mfor.hu