2014. július 3. 12:31

Több mint ötezer Opelt adtak el az idén az első félévben a magyarországi márkakereskedők, ezzel a márka eladása 68 százalékkal bővült az előző évhez képest, jelentősen meghaladva az összesített újautó- piac 25,9 százalékos növekedését - tájékoztatta az Opel Magyarország az MTI-t csütörtökön.

A személyautó-piacon 4533 járművet adtak el, ezzel 13,7 százalékos piaci részesedést ért el az Opel, s már negyedik éve az élen áll. A kis haszongépjárművek piacán 474 autó eladásával csaknem megduplázták az előző év hasonló időszakának eladásait.

A közleményben kitérnek arra, hogy a márka eladásaiban a magánvásárlók aránya 31 százalékos, jóval a piaci átlag fölötti.

A közlemény idézi Koncz Gábort, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki szerint ez annak a stratégiának az eredménye, hogy a cég a piaci recesszió idején is kiemelt figyelmet fordított a magánügyfelekre.

A közleményben jelezték azt is, hogy az Opel magyarországi motorgyárában, Szentgotthárdon két hét múlva elindul a legújabb kis benzinmotorcsalád sorozatgyártása, amely várhatóan a Flex motorgyár fő terméke lesz.

Az Opel 2010-ben indította el Flex motorgyár projektjét 1,4, 1,6 és 1,8 literes benzin-, illetve dízelmotorok gyártására. A beruházás összege azóta 700 millió euróra emelkedett. Az 1,6-os benzin és dízel motorok gyártása már folyik. A teljes motorgyártó kapacitás 2015-re évi 1 millió darabra nő.

MTI