"Ügyfeleink a megszokott módon intézhetik a pénzügyeiket, legyen szó bankszámlákról, megtakarításokról, befektetésekről, hitelkártyákról, vagy személyi hitelekről. Személyi bankáraink a továbbiakban is változatlanul támogatják ügyfeleinket" - mondta Hencz Éva, a Citibank szóvivője az MTI-nek.
A Citigroup kedden bejelentett stratégiai döntése a globális lakossági üzletága átalakításának felgyorsítását célozza. Ennek a kezdeményezésnek a keretében a Citi világszerte 11 országban értékesíteni kívánja lakossági üzletágait. Az értékesítések megvalósulása a piaci körülmények, a felügyeleti és egyéb jóváhagyások függvénye, jelenleg várhatóan 2015. év végéig nagyrészt lezárulnak. A Citibank magyarországi lakossági üzletágát is érinti ez a döntés.
A magyarországi Citibank-fiókok, az internet és a mobilbank, a telefonos ügyfélszolgálat, az ATM-ek a továbbiakban is változatlanul, a rendes ügymenet szerint működnek, és a termékek értékesítését is tovább folytatják - mondta a szóvivő.
Míg az új globális lakossági banki hálózatban 57 millió ügyfelet fognak kiszolgálni 24 országban, amelyek a Citi jelenlegi globális lakossági banki bevételeinek több mint 95 százalékát adják, addig a Citi vállalati és intézményi üzletága változatlanul, továbbra is 160 országban, illetve közigazgatási területen működik tovább.
Ezek a lépések összhangban vannak a Citi globális stratégiájával, amelynek célja, hogy a vállalat erőforrásait azokra a piacokra összpontosítsa, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési potenciállal rendelkezik, és ahol a legnagyobb megtérülést érheti el.
MTI