A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat 90 termékkategóriát mért.
Az átlagosnál jobban, legalább öt százalékkal emelkedett értékben a pelenka, a mosogatószer, a papír zsebkendő és a hajfesték forgalma.
A Nielsen közleménye szerint továbbra is koncentrált a forgalom. Az első félévi 150 milliárd forint bevételből 82 százalék jutott a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és drogériákra.
A különböző üzlettípusok piaci részesedése általában stabil. A legutóbbi félév során annyi változott, hogy értékben a hipermarketek részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. A főleg a diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló 401-2500 négyzetméter közötti üzlettípus mutatója viszont 2 százalékponttal nagyobb lett, 19 százalékot ért el.
Néhány nagy forgalmú terméket a fogyasztók kiemelkedő mértékben szereznek be a legnagyobb eladóterű, 2.500 négyzetmétert meghaladó üzletekből. Értékben a hipermarketek piaci részesedése mosószerből 46, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41 százalék volt az első félévben.
A drogériákban fogyott el viszont a pelenkák 43, a dezodorok 40, a testápoló krémek 41 és a hajfestékek 63 százaléka.
MTI