A magyar lakosság mintegy 11 százaléka használja a banki forrásokat hitelkártya formájában. Egy év alatt a hitelkártya tulajdonosok között markáns emelkedés figyelhető meg – majdnem 2 százalékos emelkedéssel - az 50 és 65 év közöttiek körében. Szintén jelentős a növekedés a középfokú és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében. A tendencia megfelel annak a természetes fejlődési folyamatnak, hogy a fiatalabb, jól kereső elsődleges célcsoportot követően a jól szituált idősebbek is hitelkártya-használókká válnak.
A hitelkártyával rendelkezők 61 százaléka rendelkezik valamilyen hitellel, amely 20 százalékuk esetében személyi hitelt, 16 százalékuk esetében pedig áruvásárlási hitelt jelent. A hitelkártya tulajdonosok általában 20 ezer forint alatti összegű hiteltörlesztést fizetnek havonta a bankoknak, miközben jövedelmük 15-50 százalékát költik élelmiszerre, áll a Scale Research felmérésében.
Ami a földrajzi megoszlást illeti, itt találhatóak a legmarkánsabb változások. A hitelkártyával rendelkezők száma leginkább a dél-alföldi (8%), a dél-dunántúli (6%), valamint a közép-magyarországi (6%) régióban emelkedett, miközben a korábban viszonylag magasabb hitelkártya állományú észak-alföldi régióban 10 százalékos csökkenés tapasztalható a tavalyi adatokhoz képest.
A banki kapcsolattal rendelkezők döntéseit vizsgálva az tapasztalható, hogy a hitelkártya igénylés legtöbbször a már velük korábban is valamilyen kapcsolatban álló banknál valósul meg. A hitelkártyával rendelkezők 60 százaléka úgy nyilatkozott, hogy bankjának megfelelő időben történő ajánlata alapján döntött a hitelkártya igénylés mellett, és csupán 15 százalékuk kereste meg proaktívan a bankját hitelkártya igényével. A megkérdezetteknek azonban csak 20 százaléka tájékozódott egyszerre több bank hitelkártya ajánlatáról is, mielőtt meghozta volna végső döntését.
Az igénylés során, illetve a használat alatt kapott tájékoztatással kapcsolatban összességében az ügyfelek elégedettek voltak, 78 százalékuk úgy vélte, teljes körű tájékoztatásban részesült az ügyintézés alatt. Jelentős elégedetlenség mutatkozott azonban a költségekkel kapcsolatban: a hitelkártya tulajdonosok 48 százaléka szerint a termékkel kapcsolatos díjak és jutalékok nem a korábbi tájékoztatásnak megfelelően alakultak.