3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lassan de biztosan bővülő magyarországi hitelkártya-használati szokásokról tanúskodnak a Bankindex legutóbbi eredményei. A Scale Research által félévente végzett reprezentatív vizsgálat adatai szerint elsősorban a magasabb jövedelműek, a közép- és felsőfokú végzettségűek, valamint az idősebb korosztály körében nőtt meg az elmúlt év során a hitelkártya-használat gyakorisága. Ez még akkor is igaz, ha a legtöbben nincsenek tisztában azzal, pontosan milyen díjakat és jutalékokat fizetnek is mindezért bankjuknak.

A magyar lakosság mintegy 11 százaléka használja a banki forrásokat hitelkártya formájában. Egy év alatt a hitelkártya tulajdonosok között markáns emelkedés figyelhető meg – majdnem 2 százalékos emelkedéssel - az 50 és 65 év közöttiek körében. Szintén jelentős a növekedés a középfokú és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében. A tendencia megfelel annak a természetes fejlődési folyamatnak, hogy a fiatalabb, jól kereső elsődleges célcsoportot követően a jól szituált idősebbek is hitelkártya-használókká válnak.

A hitelkártyával rendelkezők 61 százaléka rendelkezik valamilyen hitellel, amely 20 százalékuk esetében személyi hitelt, 16 százalékuk esetében pedig áruvásárlási hitelt jelent. A hitelkártya tulajdonosok általában 20 ezer forint alatti összegű hiteltörlesztést fizetnek havonta a bankoknak, miközben jövedelmük 15-50 százalékát költik élelmiszerre, áll a Scale Research felmérésében.

Ami a földrajzi megoszlást illeti, itt találhatóak a legmarkánsabb változások. A hitelkártyával rendelkezők száma leginkább a dél-alföldi (8%), a dél-dunántúli (6%), valamint a közép-magyarországi (6%) régióban emelkedett, miközben a korábban viszonylag magasabb hitelkártya állományú észak-alföldi régióban 10 százalékos csökkenés tapasztalható a tavalyi adatokhoz képest.

A banki kapcsolattal rendelkezők döntéseit vizsgálva az tapasztalható, hogy a hitelkártya igénylés legtöbbször a már velük korábban is valamilyen kapcsolatban álló banknál valósul meg. A hitelkártyával rendelkezők 60 százaléka úgy nyilatkozott, hogy bankjának megfelelő időben történő ajánlata alapján döntött a hitelkártya igénylés mellett, és csupán 15 százalékuk kereste meg proaktívan a bankját hitelkártya igényével. A megkérdezetteknek azonban csak 20 százaléka tájékozódott egyszerre több bank hitelkártya ajánlatáról is, mielőtt meghozta volna végső döntését.

Az igénylés során, illetve a használat alatt kapott tájékoztatással kapcsolatban összességében az ügyfelek elégedettek voltak, 78 százalékuk úgy vélte, teljes körű tájékoztatásban részesült az ügyintézés alatt. Jelentős elégedetlenség mutatkozott azonban a költségekkel kapcsolatban: a hitelkártya tulajdonosok 48 százaléka szerint a termékkel kapcsolatos díjak és jutalékok nem a korábbi tájékoztatásnak megfelelően alakultak.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!