Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára az idén augusztus-szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt - áll a Nielsen közleményében.
Figyelemre méltó az energia- és sportitaloknál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétbe, itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia növekvő. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december és 2010. szeptember között, addig energia- és sportitalból 41 százalék.
A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog, tíz hónap számai alapján.
A közlemény szerint a kereskedelmi márkák súlya a tavalyi gyors felfutás után az idén csökkent. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december-szeptember időszaki 36 százalék után az idén már csak 29 százalékkal részesedtek.
MTI