2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tovább szárnyal az energia- és sportitalok kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 11 milliárd forintot 2009. december és 2010. szeptember között, ez 11 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban - közölte a Nielsen piackutató intézet kedden.

Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára az idén augusztus-szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt - áll a Nielsen közleményében.

Figyelemre méltó az energia- és sportitaloknál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétbe, itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia növekvő. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december és 2010. szeptember között, addig energia- és sportitalból 41 százalék.

A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog, tíz hónap számai alapján.

A közlemény szerint a kereskedelmi márkák súlya a tavalyi gyors felfutás után az idén csökkent. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december-szeptember időszaki 36 százalék után az idén már csak 29 százalékkal részesedtek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!