2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Németországban a kiskereskedelmi forgalom a karácsonyi szezonban legkevesebb 1,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a kiskereskedők országos szövetsége (HDE) előzetes adatai szerint. A 82 milliós országban felmérések alapján fejenként nagyjából 210 eurót költhettek karácsonyi ajándékra az idén.

A 2011-es karácsonyi szezon gyengén indult, de az ajándékvásárlást az utolsó napokig halogató fogyasztók révén végül legalább 1,5 százalékkal nőtt a bevétel, amely így 78 milliárd euró körül lehet a HDE szerint. A legnagyobb mértékben, átlagosan 10 százalékkal az online áruházak bevétele nőtt, ami felpörgette a küldeményszállító cégek forgalmát is. A DHL például a november végén kezdődött karácsonyi szezon egészét tekintve az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal több csomagot szállított ki, és az utolsó héten a forgalom elérte a napi 6 millió darabot, ami egy átlagos nap forgalmának a kétszerese. A DPD futárszolgálat 6 százalékos növekedésről számolt be.

A HDE szerint a 2011-es karácsony a nagyvárosokban sikerült igazán jól, a kisebb településeken enyhe visszaesésre lehet számítani. Ez mindenekelőtt annak tulajdonítható, hogy az ajándékvásárlás sokak számára "nem kötelező kör, hanem élményszámba menő program", amelynek lebonyolítására a nagyvárosi bevásárlóutcák és üzletközpontok több lehetőséget kínálnak - idézték hétvégi német lapok Kai Falkot, a HDE ügyvezetőjét.

A szezon slágere az óra és az ékszer volt. Ugyancsak jól fogytak a játékok, valamint az okostelefonok és a táblaszámítógépek. A ruházati termékek forgalma gyengén alakult, különösen a téli ruhák és a téli sportruházat forgalma csökkent, valószínűleg elsősorban az utóbbi hetek enyhe időjárása miatt. A szervezet a végleges adatokat az év utolsó hetében közli. Egy korábbi, novemberben készült felmérés alapján a németek az idén átlagosan 213 eurót szántak karácsonyi ajándékra.

A kiskereskedelem a 82 millió lakosú Németországban mintegy 3 millió embernek ad munkát. Az ágazatban működő nagyjából 400 ezer vállalkozás forgalma a legutóbbi teljes évben, 2010-ben 404,7 milliárd euró volt, ami 2,1 százalékos növekedés a válságos 2009-ben elért 396,4 milliárdhoz képest.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!