A 2011-es karácsonyi szezon gyengén indult, de az ajándékvásárlást az utolsó napokig halogató fogyasztók révén végül legalább 1,5 százalékkal nőtt a bevétel, amely így 78 milliárd euró körül lehet a HDE szerint. A legnagyobb mértékben, átlagosan 10 százalékkal az online áruházak bevétele nőtt, ami felpörgette a küldeményszállító cégek forgalmát is. A DHL például a november végén kezdődött karácsonyi szezon egészét tekintve az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal több csomagot szállított ki, és az utolsó héten a forgalom elérte a napi 6 millió darabot, ami egy átlagos nap forgalmának a kétszerese. A DPD futárszolgálat 6 százalékos növekedésről számolt be.
A HDE szerint a 2011-es karácsony a nagyvárosokban sikerült igazán jól, a kisebb településeken enyhe visszaesésre lehet számítani. Ez mindenekelőtt annak tulajdonítható, hogy az ajándékvásárlás sokak számára "nem kötelező kör, hanem élményszámba menő program", amelynek lebonyolítására a nagyvárosi bevásárlóutcák és üzletközpontok több lehetőséget kínálnak - idézték hétvégi német lapok Kai Falkot, a HDE ügyvezetőjét.
A szezon slágere az óra és az ékszer volt. Ugyancsak jól fogytak a játékok, valamint az okostelefonok és a táblaszámítógépek. A ruházati termékek forgalma gyengén alakult, különösen a téli ruhák és a téli sportruházat forgalma csökkent, valószínűleg elsősorban az utóbbi hetek enyhe időjárása miatt. A szervezet a végleges adatokat az év utolsó hetében közli. Egy korábbi, novemberben készült felmérés alapján a németek az idén átlagosan 213 eurót szántak karácsonyi ajándékra.
A kiskereskedelem a 82 millió lakosú Németországban mintegy 3 millió embernek ad munkát. Az ágazatban működő nagyjából 400 ezer vállalkozás forgalma a legutóbbi teljes évben, 2010-ben 404,7 milliárd euró volt, ami 2,1 százalékos növekedés a válságos 2009-ben elért 396,4 milliárdhoz képest.
MTI