A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. bevétele minimális mértékben emelkedett tavaly 2013-hoz képest, nyereségét azonban sikerült megháromszoroznia. Az anyacég ugyanakkor – 2013-hoz hasonlóan - nem csak nyereséget vette ki osztalék formájában, de az eredménytartalékhoz is hozzányúlt.
A magyar Coca-Cola 92,2 milliárd forint bevételt ért el 2014-ben, amely kevesebb, mint 200 millió forinttal haladja meg a tavalyelőtti szintet. Az anyagjellegű ráfordítások és a személyi jellegűek ugyanakkor csökkentek, bár ezek is csak minimális mértékben tértek el az megelőző pénzügyi év számaitól. Ezek és az egyéb ráfordítások mértékének csökkenése eredményezte azt, hogy a cég üzemi eredménye 3,4 milliárdra emelkedett, a 2013-as 1 milliárdról.
A személyi jellegű ráfordítások részletezéséből kiderül, hogy tavaly átlagosan 1115 ember dolgozott a cégnél, 316 a termelésben, 711 a logisztika és értékesítés területén, 88-an pedig az admisztrációt látták el. A csak a bérköltségre vonatkozó ráfordítások alapján a termelésben 429 ezer, az értékesítésben 488 ezer, az adminisztrációs területen pedig 878 ezer forint volt az átlagos bruttó bér.
A cég tavaly a 2013-asnál jóval több társasági adót fizetett be 579 millió forintot. Érdekesség, hogy a 37,3 millió forintot költött adományozásra is, szemben a 2014-es 48,3 millióval. Hogy ez az összeg pontosan milyen célra ment, azt nem derül ki a beszámolóból, de az biztos, hogy a cég szerepel a felcsúti labdarúgó akadémia támogatói között.
Az adózott eredmény végül 2,7 milliárd lett, több mint háromszorosa a tavaly előttinek. Azonban az anyacég Coca-Cola HBC AG. úgy döntött, hogy 16 milliárd forint osztalékot vesz ki, így az eredménytartalékot további 13,3 milliárddal terhelték meg.
mfor.hu