A PwC számításai szerint az idei első hat hónapban az új és használt autók eladása 55 százalékkal csökkent, az év végéig a csökkenés 60 százalékos lehet éves szinten, ha nem avatkozik be tevékenyen a kormányzat.
Értékben számolva az eladás 62 százalékkal 12,8 milliárd dollárra zuhant az első félévben.
A kereslet azért csökken, mert nő a munkanélküliség, a gazdasági bizonytalanság, emiatt a lakosság elhalasztja a drágább beruházásokat, és a bankok is korlátozzák a hitelezést, tartva a növekvő kockázattól.
A PricewaterhouseCoopers szakelemzője azt mondta, hogy a globális autópiaci válság negatív hatásai egyebek között Oroszországban mutatkoznak a leginkább.
Az orosz állam próbálkozik élénkíteni az autóvásárlási finanszírozást. Kompenzációt ad azoknak a bankoknak, amelyek csökkentik hiteleik árát. Elemzők szerint azonban ez nagyon kevés a jelenlegi irányzat megfordításához.
MTI/Menedzsment Fórum