A gazdasági növekedés csökkenésével és a nyersanyagárak emelkedésével a pénzügyi piacon soha nem tapasztalt bizalmatlanság ugyanolyan hatásokkal jár az Egyesült Államokban és Európában is. Több évi látványos növekedés után az új piacok meghódításáért nemzetközi szinten fejlődő nagy autógyártók - például a francia Renault és a Peugeot - eladásai négy százalékkal estek vissza idén Nyugat-Európában.
Elsősorban a spanyol (-22,7 százalék), az olasz (-11,6 százalék) és a brit (-3,6 százalék) piacok kínlódnak. Franciaország egyelőre ellenáll: az úgynevezett környezetvédelmi bónusz hatására (a kormány visszatéríti a kevésbé szennyező gépkocsik árának egy részét a vásárlóknak) az első kilenc hónapban 3,4 százalékkal növekedett az autóeladások száma, amely elsősorban kisautóknak köszönhető.
Európai konkurenseikhez hasonlóan a Toyota, a Honda, a Nissan és Mitsubishi Motors is kénytelen idén csökkenteni termelését, s az egyre inkább feltörekvő brazil és orosz piac felé fordulni. Ez utóbbi idén várhatóan a legjelentősebb európai piaccá válik Nagy-Britannia és Németország előtt.
A rossz mutatók ellenére - amelyek az európai gyárakban jelentős létszámleépítésekkel is együtt járnak - az október 4. és 19. között nyitva tartó Párizsi Autószalon óriási érdeklődésre számíthat, ugyanis a járműipar legjelentősebb világkiállításán idén kilencven új modell mutatkozik be. A francia főváros Porte de Versailles nevű kiállítócsarnokában megrendezett autóünnep legutóbbi alkalommal, 2006-ban 1,4 millió látogatót vonzott.
Az idei Párizsi Autószalon elsősorban az új technológiákról szól: rövid és hosszú távon is az autóipar fejlődését a hibrid és a villany meghajtású új modellek jelentik. Valamennyi márka a kevesebb szén-dioxidot kibocsátó, kis fogyasztású, városi kisautókkal próbál újítani.