Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A nagyközönség számára szombaton megnyíló idei Párizsi Autószalonon is érződik a nemzetközi pénzügyi válság hatása. Miközben a nagy amerikai és európai piacokon drasztikusan csökkennek az autóeladások, a gyártók a költségek visszafogásával a környezetvédő, hibrid és villanyautókkal kívánják a felhasználókat meggyőzni arról, hogy a tiszta és csendes gépkocsiké a XXI. század.

A gazdasági növekedés csökkenésével és a nyersanyagárak emelkedésével a pénzügyi piacon soha nem tapasztalt bizalmatlanság ugyanolyan hatásokkal jár az Egyesült Államokban és Európában is. Több évi látványos növekedés után az új piacok meghódításáért nemzetközi szinten fejlődő nagy autógyártók - például a francia Renault és a Peugeot - eladásai négy százalékkal estek vissza idén Nyugat-Európában.

Elsősorban a spanyol (-22,7 százalék), az olasz (-11,6 százalék) és a brit (-3,6 százalék) piacok kínlódnak. Franciaország egyelőre ellenáll: az úgynevezett környezetvédelmi bónusz hatására (a kormány visszatéríti a kevésbé szennyező gépkocsik árának egy részét a vásárlóknak) az első kilenc hónapban 3,4 százalékkal növekedett az autóeladások száma, amely elsősorban kisautóknak köszönhető.

Európai konkurenseikhez hasonlóan a Toyota, a Honda, a Nissan és Mitsubishi Motors is kénytelen idén csökkenteni termelését, s az egyre inkább feltörekvő brazil és orosz piac felé fordulni. Ez utóbbi idén várhatóan a legjelentősebb európai piaccá válik Nagy-Britannia és Németország előtt.

A rossz mutatók ellenére - amelyek az európai gyárakban jelentős létszámleépítésekkel is együtt járnak - az október 4. és 19. között nyitva tartó Párizsi Autószalon óriási érdeklődésre számíthat, ugyanis a járműipar legjelentősebb világkiállításán idén kilencven új modell mutatkozik be. A francia főváros Porte de Versailles nevű kiállítócsarnokában megrendezett autóünnep legutóbbi alkalommal, 2006-ban 1,4 millió látogatót vonzott.

Az idei Párizsi Autószalon elsősorban az új technológiákról szól: rövid és hosszú távon is az autóipar fejlődését a hibrid és a villany meghajtású új modellek jelentik. Valamennyi márka a kevesebb szén-dioxidot kibocsátó, kis fogyasztású, városi kisautókkal próbál újítani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.