A világ második legnagyobb sportszergyártó cége 2015-re 17 milliárd eurós bevételt irányoz elő, a 2009-es a 10,4 milliárd euróval szemben. A tervek szerint a cég működési árrése 5 év múlva elérheti a 11 százalékot.
Az Adidas a múlt héten hozta nyilvánosságra harmadik negyedévi eredményeit, amely szerint a vállalat nettó nyeresége 25 százalékkal, 266 millió euróra nőtt, bevételei pedig - az elemzői várakozásokat túlszárnyalva - elérték a 3,47 milliárd eurót, az egy évvel korábbi 2,88 milliárd euróhoz képest. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 2010-ben így elérheti a 2,68-2,70 eurót.
Az erős eredményeket segítette az Adidashoz tartozó Reebok jobb teljesítménye, valamint a feltörekvő piacokon tapasztalt és a dél-afrikai labdarugó világbajnokságnak köszönhető nagyobb eladások.
A piacvezető, amerikai Nike Inc. korábban azt közölte, a 2015-ig terjedő időszakra magas, éves szinten egyszámjegyű bevételnövekedést vár. Az időszak végén 27 milliárd dollár éves bevételt tervez. A vállalat egy főre eső nyeresége évente 13-15 százalékkal nőhet.
A sportszergyártók között a harmadik legnagyobb Puma AG is 2015 végére 4 milliárd eurós bevételt remél, erős, évi egyszámjegyű növekedés mellett.
MTI