2p

A német sportszergyártó Adidas AG 2015-ig 45-50 százalékos bevételnövekedést kíván elérni, évi 15 százalékos eredménytöbblet mellett - derül ki a vállalat által hétfőn közzétett üzleti tervből.

A világ második legnagyobb sportszergyártó cége 2015-re 17 milliárd eurós bevételt irányoz elő, a 2009-es a 10,4 milliárd euróval  szemben. A tervek szerint a cég működési árrése 5 év múlva elérheti a 11 százalékot.

Az Adidas a múlt héten hozta nyilvánosságra harmadik negyedévi eredményeit, amely szerint a vállalat nettó nyeresége 25 százalékkal, 266 millió euróra nőtt, bevételei pedig - az elemzői várakozásokat túlszárnyalva - elérték a 3,47 milliárd eurót, az egy évvel korábbi 2,88 milliárd euróhoz képest. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 2010-ben így elérheti a 2,68-2,70 eurót.

Az erős eredményeket segítette az Adidashoz tartozó Reebok jobb teljesítménye, valamint a feltörekvő piacokon tapasztalt és a dél-afrikai labdarugó világbajnokságnak köszönhető nagyobb eladások.

A piacvezető, amerikai Nike Inc. korábban azt közölte, a 2015-ig terjedő időszakra magas, éves szinten egyszámjegyű bevételnövekedést vár. Az időszak végén 27 milliárd dollár éves bevételt tervez. A vállalat egy főre eső nyeresége évente 13-15 százalékkal nőhet.

A sportszergyártók között a harmadik legnagyobb Puma AG is 2015 végére 4 milliárd eurós bevételt remél, erős, évi egyszámjegyű növekedés mellett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!