A Panda Security adatai szerint villámgyorsan alkalmazkodtak a spammerek a gazdasági válsághoz, és ahelyett, hogy pénzt próbálnának kicsalni, inkább pénzt kínálnak fel a nehéz helyzetbe került embereknek.
A segítség – magától értetődően – messze nem önzetlen, és még csak nem is különösebben biztonságos: nem tanácsos az általuk ajánlgatott, nagyjából az uzsorakamatok szintjén lévő hitellehetőségekkel élni, áll a társaság közleményében.
„Ahelyett, hogy szívgyógyszert vagy potencianövelőket árulnának, most inkább kölcsön akarnak adni. Normális esetben mindez nem lehet különösebben csábító, de válság idején nagyon sokan pánikba esnek, és igyekeznek minden kínálkozó lehetőséget megragadni' – foglalta össze a helyzetet tömören Sándor Zsolt, a Panda Security magyarországi igazgatója.
A vállalat kutatásai szerint a spam továbbra is a teljes e-mail forgalom 90-95 százalékát teszi ki. Tanulságos adat ugyanakkor, hogy míg szeptember óta a spam-áradat összességében 5 százalékkal lett nagyobb, addig a gazdasági válsághoz kapcsolódó spamek száma kétszer ekkora arányban, 10 százalékkal növekedett.