Pénteken üdítő kivételként jelentkezett a holland Ahold, a világ hetedik legnagyobb kiskereskedelmi csoportja, jelentvén, hogy negyedik negyedéves bevétele 6,6 milliárd euró - új negyedik negyedes rekord - volt a folytatódó tevékenységekből, 12,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A tényszám elérte az elemzői várakozások felső határát. Igaz, a forgalom növekedését, főleg az Egyesült Államokban, árcsökkentések, újabb és újabb akciók révén érték el.
Az általános kép azonban sokkal sötétebb. A világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, az amerikai Wal-Mart a múlt héten csökkentette negyedik negyedévi várakozását, és csütörtökön ugyanezt tette a francia Carrefour. Most 6,5 százalékos tavalyi forgalomnövekedést valószínűsít tavalyról, korábban 7 százalékban reménykedtek a csoportnál. Egyszersmind 25,74 milliárd eurós forgalmat jelentett az utolsó negyedévről, ez mindössze 0,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A Carrefour Kínában bízik, azt várja, hogy forgalma ott idén is 15 százalékkal nő, csakúgy, mint tavaly.