2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Airbus európai repülőgépgyártó a kereskedelmi légiközlekedésben egyetlen vállalattól származó valaha volt legnagyobb, 180 repülőről szóló megrendelését kapta az indiai fapados légitársaság IndiGotól - közölte az Airbus.

A megrendelés az előzetes megállapodás szerint 30 hagyományos A320 típusú repülőgépre és ugyanennek a típusnak 150, 2016-tól bevezetendő felújított változatára szól, s értéke 15,6 milliárd dollár.

Az A320-as felújítása során új, üzemanyag-takarékos motorokkal szerelik fel a 150 fő befogadására képes, rövid és középtávú útvonalak berepülésére alkalmas modellt. Az A320neo fantázianevű új modelltől - amelynek a mostani megrendeléssel az IndiGo lehet az első használója - 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást remél a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó.

Az indiai vállalat csak később hozza nyilvánosságra azt, hogy milyen motorokkal is szerelteti fel a megrendelt gépeket. A motorszállító piacon éles verseny körvonalazódik a Pratt&Whitney, illetve a General Electric és a Safran-csoport közös vállalata, a CFM International között.

Az üzlet nyomást gyakorolhat az Airbus legnagyobb vetélytársának számító Boeing-re, illetve hátráltathatja a legjobban fejlődő utasszállító repülőgép-piaci szegmensre belépni szándékozó kanadai Bombardier törekvéseit. Richard Aboulafia, a Teal Group elemzője szerint az üzlet egy jelentős megerősítése az Airbus fejlesztési tervének és azt jelentheti, hogy a Boeing "nem tarthat ki az A320-vetélytárs 737NG mellett addig, amíg szeretné".

Az A320neo listaára 87,8 millió dollár, szemben a hagyományos A320 81,4 millió dolláros árával.

Az IndiGo, amely India második legnagyobb belföldi utasszállítója, augusztusban zárja le működésének első öt évét, amely azt jelenti, ekkortól külföldre is indíthat járatokat.

A cég először a 2005-ös párizsi repülőgép-kiállítás után került reflektorfénybe, amikor 100 darab A320-as megvásárlását jelentette be.

A United Airlines korábbi vezérigazgatója, Rakesh Gangwal által irányított vállalat 2016-ban mintegy 75 repülőből álló flottával rendelkezhet, 2022-ra pedig a mostaninál százzal több repülőgépet üzemeltethet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!