A megrendelés az előzetes megállapodás szerint 30 hagyományos A320 típusú repülőgépre és ugyanennek a típusnak 150, 2016-tól bevezetendő felújított változatára szól, s értéke 15,6 milliárd dollár.
Az A320-as felújítása során új, üzemanyag-takarékos motorokkal szerelik fel a 150 fő befogadására képes, rövid és középtávú útvonalak berepülésére alkalmas modellt. Az A320neo fantázianevű új modelltől - amelynek a mostani megrendeléssel az IndiGo lehet az első használója - 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást remél a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó.
Az indiai vállalat csak később hozza nyilvánosságra azt, hogy milyen motorokkal is szerelteti fel a megrendelt gépeket. A motorszállító piacon éles verseny körvonalazódik a Pratt&Whitney, illetve a General Electric és a Safran-csoport közös vállalata, a CFM International között.
Az üzlet nyomást gyakorolhat az Airbus legnagyobb vetélytársának számító Boeing-re, illetve hátráltathatja a legjobban fejlődő utasszállító repülőgép-piaci szegmensre belépni szándékozó kanadai Bombardier törekvéseit. Richard Aboulafia, a Teal Group elemzője szerint az üzlet egy jelentős megerősítése az Airbus fejlesztési tervének és azt jelentheti, hogy a Boeing "nem tarthat ki az A320-vetélytárs 737NG mellett addig, amíg szeretné".
Az A320neo listaára 87,8 millió dollár, szemben a hagyományos A320 81,4 millió dolláros árával.
Az IndiGo, amely India második legnagyobb belföldi utasszállítója, augusztusban zárja le működésének első öt évét, amely azt jelenti, ekkortól külföldre is indíthat járatokat.
A cég először a 2005-ös párizsi repülőgép-kiállítás után került reflektorfénybe, amikor 100 darab A320-as megvásárlását jelentette be.
A United Airlines korábbi vezérigazgatója, Rakesh Gangwal által irányított vállalat 2016-ban mintegy 75 repülőből álló flottával rendelkezhet, 2022-ra pedig a mostaninál százzal több repülőgépet üzemeltethet.
MTI