1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai autóeladások általános gyengélkedésével mit sem törődve, hét évvel ezelőtti átvétele óta a legjobb forgalmat érte el tavaly a luxusautókat gyártó Rolls-Royce: 2009-hez képest a forgalom 170 százalékkal nőtt, és így a cég 2.711 autót értékesített.

Bár továbbra is az Egyesült Államok a cég elsőszámú piaca, de a legdinamikusabb növekedést az ázsiai-csendes-óceáni térség - Kína, Japán és Dél-Korea - mutatta. Kína egyenesen az Egyesült Államok mögé zárkózott fel mint nagyságra a második piac a Rolls-Royce számára. Kínát Nagy-Britannia, az Egyesült Arab Emírségek és Japán követi.

A cég mindenkori eladási rekordját 1978-ban érte el, amikor 3.357 autót forgalmazott.

Modelljei átlagára jelenleg is 200 ezer font (68 millió forint) körül van. Az ár azonban egyértelműen minőséget jelent: az elmúlt száz évben gyártott összes Rolls-Royce több mint 60 százaléka ma is menetképes.

A Rolls-Royce márkanév az idén lesz 107 éves, ma is a világ egyik legpatinásabb márkaneve, a minőség és luxus szinonimája. A márkanév tulajdonosa azonban ma már nem is az autógyár - a Rolls-Royce Motor Cars Ltd. a BMW birtokában van -, hanem a számos céget tömörítő holding, a Rolls-Royce Group plc.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!