A vezérigazgató elmondta, hogy Európában, ahol gyártmányai 44 százalékát értékesíti az Audi, tavaly stabilan alakultak az eladások. Bizakodását fejezte ki a várható értékesítéssel kapcsolatban Kínában, ahol több versenytársuk a lassuló gazdasági növekedés miatt kevesebb autót értékesített.
Az Audi a Volkswagen konszern egyik legnagyobb nyereségtermelője, kulcsszerepet tölt be a konszern törekvéseiben a Toyota megelőzésére, a világpiaci vezető szerep megszerzésére.
Tavaly az Audi 11 százalékkal 1,74 milliós rekordra növelte eladásait és az elmúlt öt évből négyben ért el évi kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet.
A vezérigazgató szerint az idén az Audi az A4 limuzin, a Q7 SUV és az R8 sportkocsi élénk keresletére alapozhatja növekedési terveit. A SUV modellek választékát 2016-ban a Q1 és 2020 előtt a Q8 egészíti majd ki.
A tavalyi utolsó három hónap kétszámjegyű növekedése után "jó lendülettel indult az idei év is" - mondta, hozzátéve, hogy az oroszországi, a japán és a latin-amerikai kereslet csökkenését bőven ellentételezte az év végéről áthozott rendelések teljesítése.
A vezérigazgató elmondása szerint az Audi termelésének mintegy a harmadát felvevő kínai piacon a kereslet továbbra is "magas" és becslése szerint az eladások az idén akár 9 százalékkal is nőhetnek a tavalyi 6,9 százalék után.
A BMW értékesítési igazgatója Ian Robertson viszont a Reuters hírügynökségnek január 9-én adott interjúban a kínai kereslet 2014 negyedik negyedévi "számottevő csökkenéséről" számolt be, ami miatt a nagy modellek, az X5 és a 7-es széria kínai értékesítésének az átgondolására kényszerültek.
Rupert Stadler ezzel szemben nem tudta megerősíteni, hogy csökkent volna a nagy Audi modellek kereslete Kínában, hanem elmondása szerint "élesedett a verseny" a kategóriában.
A prémium kategóriás autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az Audi hosszú távon évi 300 ezer autó értékesítését tervezi, miután a 2018-ra kitűzött évi 200 ezres célt már tavaly sikerült kis híján elérnie.
Rupert Stadler az interjúban megerősítette az Audi tulajdonában lévő olasz szupersportkocsi-márka, a Lamborghini SUV modelljének további halasztását. Közel három évvel azt követően, hogy a Lamborghini a koncepciót bemutatta Kínában, a gyártás megindítása még mindig a Volkswagen konszern igazgatótanácsának engedélyére vár. Formatervezési, fejlesztési és gyártási területeken "van még némi elvégzendő házi feladatunk" - mondta.
Az Audi tavalyi eredményéről szólva Rupert Stadler "igen tisztességesnek" nevezte azt, de nem bocsátkozott részletekbe. Az Audi március 10-én teszi közzé 2014-es eredményét.
MTI