5p

A szeptember 8-a óta folyó nyilvános részvény-értékesítéssel kapcsolatban felmerült kérdésekről tartott kedden háttérbeszélgetést a Norbi Update Lowcarb menedzsmentje.

Az első adandó alkalommal, vagyis a nyilvános részvény-értékesítést és tőkeemelést lezáró első közgyűlésen térítésmentesen vagy jelképes összegért apportálja az összes védjegyet a Norbi Update Lowcarb Nyrt-be a Schóbert-házaspár. Ezzel azokat a kockázatokat akarják minimalizálni, amely a társaság szeptember eleje óta folyó nyilvános jegyzése során több elemzőben, illetve cikkben is (lásd például: Eladja-e Agassi az Update tarhonyát Jürgennek és Gianninak?) felmerültek. Az mfor.hu azon kérdésére, hogy nem érzik-e úgy, bizalomerősítő lépés lenne, ha a részvény-értékesítésből befolyó teljes összeget alaptőke-emelésként a részvénytársaság rendelkezésére bocsátanák, Schóbert Norbert azt felelte, a cégnek jelenleg ekkora tőkére van szüksége ahhoz, hogy terveit megvalósítsa. És ebben az összegben "Agassi is bőven benne van". A cég névadó alapítója a háttérbeszélgetés során valamelyest korrigálta két héttel ezelőtti kijelentését, mégpedig azt, hogy Agassi több millió dollárba kerülne.

A volt teniszezővel kapcsolatban egyébként Schóbert Norbert elmondta, hogy a reklámszerződés keretében minimum 3 évig jelenik meg az Update termékeken, és közösen fejlesztik az Update 1 Agassi termékvonalat. Ez utóbbi - amely csökkentett szénhidrát mellett gluténmentes termékeket fog tartalmazni - nemcsak a franchise hálózatokban, hanem a kiskereskedelmi egységekben is kapható majd.

Agassi neve a cégvezér elmondása szerint már most, a reklámkampány tényleges elindítása előtt megnyitja a kapukat, például a külföldi boltok üzemeltetéséhez szükséges engedélyezési folyamat érezhetően felgyorsult, mióta bejelentették a volt teniszező "leigazolását". Hogy Agassi üzlettárs lesz-e a jövőben, vagyis bekerül-e az Update Lowcarb részvénykönyvébe, a vezérigazgató az mondta, a teniszsztár írásos formában kinyilvánította szándékát a későbbi részvényvásárlással kapcsolatban.

Arra a kérdésre, hogy az egy évtized alatt felépített update-termékeket miért egy tavaly áprilisban indult cég keretén belül viszik a tőzsdére, az alapító azt mondta, az elmúlt években voltak sikeres és nem sikeres projektjei. Az Nyrt-be az elmúlt évek sikeres megoldásait vitték be, de Schóbert Norbert hangsúlyozta, hogy a nem sikeres projekteket tartozás nélkül zárták le.  

A cégvezető azt is kijelentette, hogy azt a világcéget, amelyet megálmodott, és amely reményei szerint nagyobb sikert fog hozni, mint a Rubik-kocka, a tőzsdére menetel nélkül is meg tudná valósítani, még ha lassabban is. Ahhoz azonban, hogy a nyugati világban, mindenek előtt Amerikában üzletet tudjon kötni, elsőszámú feltétel a tőzsdei jelenlét.

A mai megbeszélésen a két héttel ezelőttinél lényegesen több információ hangzott el az üzleti tervvel kapcsolatban. Ezeket a következő pontokban foglaltunk össze:

Szlovák hálózat: A szlovákiai hálózatból befolyó boltarányos bevétel azért lényegesen alacsonyabb a magyarnál, mert az ottani franchise-t 5 évvel ezelőtt Schóberték értékesítették. Elmondása szerint ez egy kísérleti modell, hiszen Szlovákiában úgy kell az update termékeket értékesíteni, hogy ott "nincs Réka, nincs Norbi".

A Szlovákiában realizált egy boltra eső franchise-díjaknál ezért legalább 3-szor többet lehet elérni Nyugat-Európában a cégvezető szerint. Ez egyrészt a magasabb fogyasztói áraknak köszönhető (egy hasonló paraméterekkel rendelkező kakaóscsiga Szlovákiában 1, Bécsben viszont 2,5 euró), másrészt annak, hogy a már 8 országra megkötött master franchise szerződések minden egyes helyi franchise-szerződésből 50 százalékot juttatnak az Nyrt-nek.

Boltonkénti bevételek: A franchise partnereknek az adott városok központjában kell megnyitni az update boltokat, így októberben a bécsi Mariahilfer Strasse-n. Schóbert szerint ezért nagyon konzervatív az üzleti tervben szereplő boltonkénti 10-10 ezer eurós havi bevétel. A pozsonyi bolt például havi 25 ezer euró forgalmat realizál, így szerinte a német, vagy az osztrák piacon akár 50 ezer euróval is lehetne számolni boltonként. Az októberi bécsi egység megnyitását a londoni és a szerbiai boltnyitás követi, majd novemberben a nagyváradi üzlet lesz soron.

Cég szintű bevétel: A négyéves üzleti terv végén a mostani 86 egységből álló magyar bolthálózat 107-re fog nőni, míg a 990 forintos részvényár megállapításához használt diszkont cash flow modell 30 külföldi bolt megnyitásával számol. A társaság éves bevétele az üzleti terv szerint 1, 1,5, 1,9, illetve 2,2 milliárd forint lesz. (Ezek a bevételi számok konkrétan nem hangzottak el, de a kivetített slide-ból leolvashatók voltak.)

Marketing költségek: A cég következő 2 éves marketing költségvetése várhatóan 2 millió euró lesz. Az Agassival leforgatott reklámfilmeket – a magyar csatornákon túl - várhatóan az Eurosporton a jövő évi ausztrál open közvetítései alatt vetítik majd.
 
Termékfejlesztés: K+F-re több tízmilliós tétel szerepel az üzleti tervben, melynek köszönhetően a közeljövőben 30 újabb darabbal bővül a 300-as termékkör.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!