5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szeptember 8-a óta folyó nyilvános részvény-értékesítéssel kapcsolatban felmerült kérdésekről tartott kedden háttérbeszélgetést a Norbi Update Lowcarb menedzsmentje.

Az első adandó alkalommal, vagyis a nyilvános részvény-értékesítést és tőkeemelést lezáró első közgyűlésen térítésmentesen vagy jelképes összegért apportálja az összes védjegyet a Norbi Update Lowcarb Nyrt-be a Schóbert-házaspár. Ezzel azokat a kockázatokat akarják minimalizálni, amely a társaság szeptember eleje óta folyó nyilvános jegyzése során több elemzőben, illetve cikkben is (lásd például: Eladja-e Agassi az Update tarhonyát Jürgennek és Gianninak?) felmerültek. Az mfor.hu azon kérdésére, hogy nem érzik-e úgy, bizalomerősítő lépés lenne, ha a részvény-értékesítésből befolyó teljes összeget alaptőke-emelésként a részvénytársaság rendelkezésére bocsátanák, Schóbert Norbert azt felelte, a cégnek jelenleg ekkora tőkére van szüksége ahhoz, hogy terveit megvalósítsa. És ebben az összegben "Agassi is bőven benne van". A cég névadó alapítója a háttérbeszélgetés során valamelyest korrigálta két héttel ezelőtti kijelentését, mégpedig azt, hogy Agassi több millió dollárba kerülne.

A volt teniszezővel kapcsolatban egyébként Schóbert Norbert elmondta, hogy a reklámszerződés keretében minimum 3 évig jelenik meg az Update termékeken, és közösen fejlesztik az Update 1 Agassi termékvonalat. Ez utóbbi - amely csökkentett szénhidrát mellett gluténmentes termékeket fog tartalmazni - nemcsak a franchise hálózatokban, hanem a kiskereskedelmi egységekben is kapható majd.

Agassi neve a cégvezér elmondása szerint már most, a reklámkampány tényleges elindítása előtt megnyitja a kapukat, például a külföldi boltok üzemeltetéséhez szükséges engedélyezési folyamat érezhetően felgyorsult, mióta bejelentették a volt teniszező "leigazolását". Hogy Agassi üzlettárs lesz-e a jövőben, vagyis bekerül-e az Update Lowcarb részvénykönyvébe, a vezérigazgató az mondta, a teniszsztár írásos formában kinyilvánította szándékát a későbbi részvényvásárlással kapcsolatban.

Arra a kérdésre, hogy az egy évtized alatt felépített update-termékeket miért egy tavaly áprilisban indult cég keretén belül viszik a tőzsdére, az alapító azt mondta, az elmúlt években voltak sikeres és nem sikeres projektjei. Az Nyrt-be az elmúlt évek sikeres megoldásait vitték be, de Schóbert Norbert hangsúlyozta, hogy a nem sikeres projekteket tartozás nélkül zárták le.  

A cégvezető azt is kijelentette, hogy azt a világcéget, amelyet megálmodott, és amely reményei szerint nagyobb sikert fog hozni, mint a Rubik-kocka, a tőzsdére menetel nélkül is meg tudná valósítani, még ha lassabban is. Ahhoz azonban, hogy a nyugati világban, mindenek előtt Amerikában üzletet tudjon kötni, elsőszámú feltétel a tőzsdei jelenlét.

A mai megbeszélésen a két héttel ezelőttinél lényegesen több információ hangzott el az üzleti tervvel kapcsolatban. Ezeket a következő pontokban foglaltunk össze:

Szlovák hálózat: A szlovákiai hálózatból befolyó boltarányos bevétel azért lényegesen alacsonyabb a magyarnál, mert az ottani franchise-t 5 évvel ezelőtt Schóberték értékesítették. Elmondása szerint ez egy kísérleti modell, hiszen Szlovákiában úgy kell az update termékeket értékesíteni, hogy ott "nincs Réka, nincs Norbi".

A Szlovákiában realizált egy boltra eső franchise-díjaknál ezért legalább 3-szor többet lehet elérni Nyugat-Európában a cégvezető szerint. Ez egyrészt a magasabb fogyasztói áraknak köszönhető (egy hasonló paraméterekkel rendelkező kakaóscsiga Szlovákiában 1, Bécsben viszont 2,5 euró), másrészt annak, hogy a már 8 országra megkötött master franchise szerződések minden egyes helyi franchise-szerződésből 50 százalékot juttatnak az Nyrt-nek.

Boltonkénti bevételek: A franchise partnereknek az adott városok központjában kell megnyitni az update boltokat, így októberben a bécsi Mariahilfer Strasse-n. Schóbert szerint ezért nagyon konzervatív az üzleti tervben szereplő boltonkénti 10-10 ezer eurós havi bevétel. A pozsonyi bolt például havi 25 ezer euró forgalmat realizál, így szerinte a német, vagy az osztrák piacon akár 50 ezer euróval is lehetne számolni boltonként. Az októberi bécsi egység megnyitását a londoni és a szerbiai boltnyitás követi, majd novemberben a nagyváradi üzlet lesz soron.

Cég szintű bevétel: A négyéves üzleti terv végén a mostani 86 egységből álló magyar bolthálózat 107-re fog nőni, míg a 990 forintos részvényár megállapításához használt diszkont cash flow modell 30 külföldi bolt megnyitásával számol. A társaság éves bevétele az üzleti terv szerint 1, 1,5, 1,9, illetve 2,2 milliárd forint lesz. (Ezek a bevételi számok konkrétan nem hangzottak el, de a kivetített slide-ból leolvashatók voltak.)

Marketing költségek: A cég következő 2 éves marketing költségvetése várhatóan 2 millió euró lesz. Az Agassival leforgatott reklámfilmeket – a magyar csatornákon túl - várhatóan az Eurosporton a jövő évi ausztrál open közvetítései alatt vetítik majd.
 
Termékfejlesztés: K+F-re több tízmilliós tétel szerepel az üzleti tervben, melynek köszönhetően a közeljövőben 30 újabb darabbal bővül a 300-as termékkör.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!