2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A reklámadóról még nincs konkrét döntés, "ez egy lehetséges variáció" - így reagált a tiltakozásokra hétfői sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője.

A napokban a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 is tiltakozott a reklámadó tervezett bevezetése ellen. Ezzel kapcsolatban a kormánypárt szóvivője hangsúlyozta: nincs még konkrét törvényjavaslat a reklámadóról, így annak mértékéről sem lehet vitázni. Megjegyezte ugyanakkor: korábban több bank is előállt azzal a fenyegetéssel, hogy a bankadó bevezetése esetén kivonulnak Magyarországról, "aztán végül is maradtak".

"Reményemet fejezem ki, hogy az RTL Klubra és a TV2-re a jövőben is számíthatunk, és nagy figyelemmel fogjuk követni a híradóikat" - mondta Selmeczi Gabriella, hozzátéve, hogy a kormánypárti képviselők között is téma a reklámadó. Megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint az Európai Unió követel újabb bevételeket Magyarországtól, az unió kérésére vette tervbe a kormány a reklámadó esetleges bevezetését.

Az EU kifejezetten megszorításokat kér Magyarországtól, a kormány és a Fidesz azonban kijelentette, a családokat nem hajlandó megszorítások alá vetni, "szeretnénk máshonnan megtalálni ezeket a forintokat" - fogalmazott a szóvivő, hozzáfűzve, hogy ez lehet a reklámadó, amelyről azonban még nincs döntés, "ez egy lehetséges variáció".

A sajtóban megjelentek szerint a magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta, a reklámadó tervéről. A kereskedelmi televízió szerint az adó egy teljes iparágat tesz tönkre, amely az elmúlt öt évben már így is bevételei felét elvesztette. A TV2 szerint a reklámadó bevezetésével több száz ember munkahelye kerülne veszélybe, alapvető, a nézőket 15 éve szórakoztató és tájékoztató műsorok szűnhetnek meg, emellett nem lenne pénz tömegtájékoztatásra, közszolgálati feladatok teljesítésére.

A Nemzetgazdasági Minisztérium múlt pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!