3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többet költünk prémium termékekre. Toplistás még a klassz pelenka és a remek sör is.

Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban: a top 10 élelmiszer és vegyi áru termékkategóriában egyre nő a prémium termékek iránti kereslet, világít rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A prémium élelmiszerek értékbeli forgalma 11%-kal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9%-kal nőtt 2015-tel összevetve.

A kiskereskedelemben használt hagyományos négyféle árkategória (gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium) közül a prémium – vagyis a kategória átlagárához képest 30%-kal magasabb árszínvonallal rendelkező - termékek forgalma emelkedett legjelentősebben 2015-ről 2016-ra, míg a gazdaságos termékek iránti kereslet – különösen a top 10 élelmiszert nézve – csökkent. E mögött többek közt a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik, ami azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket.

A Nielsen 90 élelmiszert és 80 vegyiárut vizsgált. Az élelmiszereknél a legdinamikusabban, 34%-kal a prémium, vagyis leginkább 100 százalékos gyümölcslevek iránti kereslet emelkedett tavaly, ez 3 milliárdos forgalmat jelent. A sajátmárkás prémium gyümölcslevek értékbeli eladása is jelentősen, 65%-kal nőtt, ezzel 785 milliós forgalmat tudhatott magáénak 2016-ban. A prémium sörök forgalma 30 százalékkal emelkedett, több mint 2 milliárdot tett ki. Dobogósak lettek még a prémium sajtok, itt 12 százalékos volt a forgalom emelkedése, a sajtok összforgalmából 13 milliárd jutott a legmagasabb árszegmensre.

Vegyiáruknál a vécépapír vitte a prímet. Minőségi, több rétegű klópapírra 21 százalékkal többet költöttünk tavaly, mint tavalyelőtt, ez 14 milliárd forintos többletet jelent. Itt is nagy király volt a sajátmárkás törlő, a teljes szegmens 14 százalékát tette ki, 5 milliárd forintnyi összeggel. Ezüstérmes lett a prémium pelenka, melynek forgalma 26 százalékkal nőtt, 6,5 milliárd forint értékben. Illatos, többrétegű papírzsebkendőből 13 százalékkal fogyott több, majdnem 2 milliárdért.

A tíz-tíz toplistás élelmiszer és vegyi áru kategóriában a magyarok az elmúlt év folyamán 303 milliárd forintot költöttek prémium termékekre. A  kategória átlagáránál legalább 30%-kal magasabb árfekvésű termékek iránt egyre nagyobb a kereslet, ami nem pusztán az értékben legnagyobb forgalmat lebonyolító kategóriák esetében igaz, hanem általános tendencia, állapítja meg a Nielsen.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!