Egyebek között erre számít a témában elismert szakértőnek számító Bain & Company tanácsadó cég, amely az olasz luxustermékek gyártóit összefogó elitszervezettel, az Altagammával közösen készített tanulmányt.
A dokumentum összeállítói szerint a luxustermékek iránt a legnagyobb mértékben Japánban nő az idei kereslet, mintegy 5 százalékkal. Kínában is tapasztalható egy kisebb élénkülés, három év visszaesés után.
A jelentés szerint stagnál az amerikai piac részben az idei elnökválasztások előtti bizonytalan fogyasztói bizalom miatt. Az európai kereslet viszont élénkül elsősorban a helyi kiadásnövekedés hatására, ami ellensúlyozza, hogy a biztonsági kockázatok hatással vannak az idegenforgalomra.
Nézze meg a világ első 3D nyomtatóval készült épületét!
A luxustermékek piacán idén a legkelendőbbek a kozmetikumok, a bőrtermékek, a cipők és a kiegészítők lesznek a Bain/Altagamma-tanulmány szerint.
Tavaly a világ luxuscikkpiaca 253 milliárd dollár volt, 13 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál, viszont a növekedés csupán 1 százalékot tett ki változatlan árfolyamon számolva.
MTI