Kart Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszter hétfőre magához rendelte a csak Németországban több mint 25 ezer alkalmazottat foglalkoztató autógyár európai és helyi vezetőit, hogy választ kapjon kérdéseire, amelyek a felügyelő bizottság által múlt pénteken előterjesztett "jövőkoncepció" nyomán vetődtek fel.
A koncepció egyebek között előirányozta, hogy az Opel továbbra is a súlyos pénzügyi válságba került amerikai anyavállalat, a General Motors égisze alatt működjék, de a korábbinál jóval nagyobb önállósággal, sőt, az Opelt egyfajta európai részvénytársasággá alakítanák. Carl-Peter Forster európai igazgató szerint a szanáláshoz a gyárnak több mint 7 milliárd euróra lenne szüksége, ebből 3,3 milliárd eurót a német államtól várna, mégpedig vagy garanciavállalás vagy hitel formájában, de akár közvetlen állami részvételt is el tudna képzelni.
Angela Merkel kancellár korábban nem zárkózott el az állami segítségnyújtástól, a meggyőző és hiteles tervet azonban előfeltételnek nevezte. Vasárnapi értesülések szerint azonban a terv sem a kormány képviselőit, sem a legnagyobb autógyáraknak otthont adó négy német tartomány vezetőit nem győzte meg.
Az egyik legfontosabb kérdés az anyacég, a General Motors és az Opel jövőbeni kapcsolata, a német kormány ugyanis el akarja kerülni, hogy az ország adófizetőinek pénzéből az amerikai vállalatot segítsék meg. A német gazdasági miniszter az elkövetkező napokra nehéz tárgyalásokat, illetve nehéz döntéseket ígért.