2016 augusztusában mindössze 11 százalékkal nőtt idehaza az internetes boltok forgalma. Ugyan a növekedés még mindig kétszámjegyű, de 2011 márciusa, vagyis bő 5 éve a legalacsonyabb mértékű. Az éves növekedés 2011 januárja óta átlagban 37,2 százalék volt és a havi adatok többsége a 30-50 százalékos növekedési sávban "tartózkodott". Idén azonban a rendelkezésre álló 8 havi adat fele a 10 és 20 százalék közötti sávban szóródik. Ráadásul, ahogy azt fentebb jeleztük a legfrissebb, augusztusi adat közel 5,5 éves mélypontot jelent.
Persze nem kell temetni az e-kereskedelmet, hiszen az továbbra is nő, miközben például a használt termékeket árusító kiskereskedelmi egységek forgalma immár ötödik hónapja mérséklődik, ezúttal 2 százalékkal esett vissza.
Ezzel szemben a textilt, ruházatot és lábbelit értékesítő boltok 11,5 százalékos növekedést tudtak felmutatni, és a pozitív változás zsinórban immár a 41. hónapja tart.
A teljes kiskereskedelmet a nyár utolsó hónapjában egyébként elsősorban az üzemanyagok értékesítése húzta 7,5 százalékkal, a nem élelmiszerek forgalma eközben 6,1, míg az élelmiszereké 2,8 százalékkal bővült. A három típus eredőjének köszönhetően a kiskereskedelem augusztusban 4,3 százalékkal nőtt éves összevetésben, ami valamivel alacsonyabb, mint az első 8 hónap 4,9 százalékos átlaga.
mfor.hu