2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a panaszok késedelmes megválaszolása, a telefonos panasztételi lehetőség időbeli korlátozása és a panaszkezelési szabályzat előírásainak megsértése miatt összesen 18 millió forintos bírságot szabott ki a K&H Bank Zrt.-re, az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére, valamint a Banif Plus Bank Zrt.-re - közölte az MNB kedden az MTI-vel.

A pénzintézetek közül a legmagasabb, 15 millió forintos bírságot a K&H kapta. A K&H Bank Zrt.-nél a jegybank megállapította: a hitelintézet a vizsgált 5 hónapos időszakban a hozzá beérkezett 702 panaszból 396 esetben - vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában - 30 napon túl válaszolt az ügyfeleknek, amivel megsértette a panaszkezelési válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezést.

Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepénél az MNB a panaszkezelési szabályzat rendelkezéseinek megsértése miatt rótt ki 2 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot.

A Banif Plus Bank Zrt.-vel szembeni 1 millió forint összegű jegybanki büntetés kiszabását az indokolta, hogy a hitelintézet nem biztosította az ügyfeleknek a telefonon történő szóbeli panasztétel lehetőségét heti egy alkalommal az általánostól eltérő, hosszabb ügyintézési idővel. E magatartás is sérti a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályokat - hívja fel a figyelmet az MNB, amely mindhárom banknál megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.

A jegybank 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot azok panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan. A vizsgálatot az indokolta, hogy az MNB-hez, illetve korábban a jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósághoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló - egyező tartalmú és formátumú - fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!