2p

A mai gazdasági környezetben rendkívül éles a verseny. Az iparágakban meghatározó multinacionális vállalatok értékeléskor az egységre esõ termelési költséget használják, akár egy szál cigarettáról, egy csavarról vagy egy doboz gyógyszerrõl van szó. Ennek alapján hoznak alapvetõ döntéseket. Ezt mérlegelve hogyan maradhat versenyben vállalatunk? Hogy lehet ebben a környezetben érvényesülni?

A tudásmenedzsment egyesíti azokat az eredményeket és eszközöket, amelyek a stratégia megvalósítása, a hatékonyabb vezetés és a jobb információáramlás irányába hatnak. Egyaránt bír operatív és stratégiai jellemzőkkel, így gyors eredmények elérése illetve hosszútávú fejlesztések egyaránt jellemzik. Új szemlélettel közelíti meg a vállalati folyamatokat. [5].

Véleményem szerint ez a fajta gyakorlati megközelítés eredményes lehet más termelő vagy szolgáltató vállalatok esetében is.


Csajági Dezső
okl.vegyész, informatikus
CHINOIN Informatika
Irodaautomatizálás vezető


Irodalom:

[1]. Mármarosi András: „Tudásmenedzsment a MOL Rt-ben”
KPMG fórum, 2000 december 12
[2]. Magyar Kémikusok Lapja, 2001 56.szám, 74.oldal.
Forrás: Business Week, Aug.28, 2000, 37 oldal.
[3]. Dr. Volker Barent, Knowledge Management with Lotus,
Budapest, Amerikai Kereskedelmi kamara, 2000, május 24
[4]. Gábor András és Fehér Péter: The enhanced knowledge management
cycle model, 1st European Conference on Knowledge Management
2000, Bled
[5]. Csajági Dezső, Dr.Kő Andrea: Tudáskezelés a gyakorlatban
BOSS magazin, 2002, március


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!