Az államtitkár hangsúlyozta: a kormány döntése értelmében prioritásként kezelik az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti, 46 kilométeres szakaszának megépítését, az M7-es fejlesztését pedig hazai forrásból valósítják meg.
Az M3-as projekt célja, hogy javítsa a kapcsolatot az ország északkeleti része és a többi térség, valamint Budapest között.
Varju László elmondta, hogy a Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti autópálya szakasz biztosítja Szabolcs-Szatmár-Bereg megye településeinek nagytérségi kapcsolatát, valamint a határon túli városokkal és megyékkel is közvetlen kapcsolatot teremt. Hozzátette: Magyarországnak meg kell találnia az optimális megoldást, amelyben az uniós forrásokat fel tudja használni.
Hangsúlyozta: a kormány döntött az átcsoportosításról, ezzel egyidejűleg a korábban tervezett projektek prioritási sorrendjét is megváltoztatta. Ennek megfelelően a jövőben prioritásként kezelik az M3-as autópálya új szakaszának megépítését, amely Záhony és térsége számára jelentős gazdasági előnnyel jár.
Az NFGM államtitkára a 4-es metró projekttel kapcsolatban ismertette: a kormány döntése alapján mindaz a költség, amit eddig felhasználtak a metró előkészítésére, nem az első, hanem a második szakaszban kerülhet elszámolásra az európai uniós forrás keretében.
MTI/Menedzsment Fórum