A prémium autók szegmensében kétszámjegyű növekedésére lehet számítani az idén az új járművek magyarországi piacán – mondta Hesz Tamás, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnökségi tagja az MTI-nek.
Képünk illusztráció
Az egyesület az idén a teljes piac 7,5 százalékos bővülését, 125 ezer új autó értékesítését prognosztizálja 2017-hez képest. A Datahouse adatai szerint az előző évben 116 ezer új kocsi kelt el.
A teljes piac 10,2 százaléka tavaly a prémium kategóriába tartozott. Az adatszolgáltató 20 márkát sorol ebbe a szegmensbe. Ezekből az autókból együttesen 11 829 darabot adtak el 2017-ben, 18 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt.
Ez valamelyest elmarad a teljes piac 20 százalékos tavalyi bővülésétől, amit Hesz Tamás az eltérő trendekkel magyarázott. Például a prémium szegmensben nagyobb a céges vásárlások aránya.
A szegmens több mint 70 százalékát Magyarországon három márka - a Mercedes, az Audi és a BMW - adja, amelyek az utóbbi években egymás között osztották el az első három helyet.
A rangsorban tavaly előkelő helyen állt még a Volvo és a Lexus. A többi márka eladása azonban már az 500 darabot sem közelítette meg. Például az Infiniti, a Jaguar és a Porsche autókból 120-150 darabot értékesítettek, és 20-nál kevesebb járművet adott el a Maserati, a Tesla, a Ferrari. Tavaly egy Lamborghinire is volt vevő Magyarországon.
Az MGE szakértője szerint a szegmensben az új járművek átlagos tranzakciós ára 15-20 millió forint, ami egy-egy esetben 60-100 millió forintos egyedi árat is takarhat.
MTI