2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy európai kereskedelmi televíziós csoportok bevételi mutatói visszatértek a válság előtt tapasztalható szintekre - erre a következtetésre jutott az európai bizottság audiovizuális ügyekért felelős szervezete (European Audiovisual Observatory - EAO).

Hétfőn megjelent tanulmányában a 12 legnagyobb társaság, többek között a brit Sky, a luxemburgi RTL-csoport, az olasz Gruppo Mediaset, a francia Vivendi és az ugyancsak brit ITV első félévi eredményeit hasonlította össze az EAO. Ezek szerint a 12 elemzett cégcsoport összesen 17,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2010 első felében, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző évi 16,1 milliárdhoz képest. Két évvel korábban, 2008 első felében ugyanez az adat a mostanihoz hasonló, 17,6 milliárd euró volt.

A legerősebb bevételnövekedést azok a vállalatok érték el, amelyek elsősorban reklámbevételekkel finanszírozzák működésüket, s így a legjobban megérezték a 2008-2009. évi gazdasági visszaesést. Mai árfolyamon számolva a lengyel TVN (18,9 százalék), az olasz Mediaset (16,7 százalék), a francia TF1 (13,7 százalék) és a brit ITV (8,6 százalék) bevétele nőtt a legjobban az előző év hasonló időszakához képest.

A "fizetős" csatornákat kínáló médiacsoportok sikeresebben vészelték át a válságot, ám 2010. első félévi eredményeik vegyes képet mutattak. Az árbevételét tekintve legnagyobb európai szolgáltató, a British Sky Broadcasting Ltd. 10,2 százalékkal növelte bevételeit, míg a spanyol Prisa-csoport - egyedüli visszaeső vállalatként - 12,8 százalékos bevételcsökkenést szenvedett  el. Ebben az időszakban a francia Vivendi-csoport 3,1, míg a német Sky Deutschland 1,6 százalékkal növelte eladásait.

Az EAO, amelynek 36 tagállama van, az Európai Bizottság fennhatósága alatt végzi tevékenységét. Céljai között szerepel az audiovizuális médiapiaci információk közvetítése, valamint a piac átláthatóságának növelése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!