A reklámadót érintó módosító törvényjavaslatot nyújtott be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kedden délután, mely váratlan adóemelésről rendelkezik. Ennek értelmében a 100 millió forintos árbevételi szint feletti rész után:
a jelenlegi 5,3 százalékos adómérték helyett 9 százalékot kell majd befizetni az érintetteknek. DE csak június elsejétől lesz ez érvényes. A javaslat értelmében idén január 1. és május 31. között az 5,3 százalékos kulcs helyett 0 százalék lesz az adó mértéke.
Mindez "annak érdekében, hogy egyetlen adózó esetén se következzék be visszamenőleges hatályú tehernövekedés".
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint ezzel a kisvállalatokat védik. A kormány ugyanis a brüsszeli döntés ellenére sem kér el visszamenőlegesen semmilyen közterhet az eddig reklámadó-mentességben részesült kisvállalkozóktól. Emlékeztetnek: "az Európai Bizottság 2016. november 4-ei határozata szerint a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A kormány a brüsszeli döntést megtámadta, jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól". A brüsszeli testület kifogásolta a sávosan progresszív adóztatást és ennek keretén belül azt is, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a 100 millió forintot, nem kell reklámadót fizetni.
"A Bizottság rosszallása ellenére a törvényjavaslat legfőbb célja az, hogy az alacsony (100 millió forintnál kevesebb) reklámadóalappal rendelkező vállalkozásoknak a jövőben se kelljen reklámadót fizetniük. Ezért amennyiben a parlament megszavazza, a 100 millió forintos reklámadóalap mentes lenne az adó alól. E mentesség az uniós állami támogatási szabályokkal összhangban de minimis támogatásként vehető igénybe."
A törvényjavaslat az átmeneti 0 százalékos kulcs, majd júniustól az adóemelés mellett arról is rendelkezik, hogy a jövőben adómentessé tennék a saját cléú reklám közzétételét.
mfor.hu