2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Unió (EU) kohéziós, vagyis felzárkóztatási politikáját az iparpolitika jövőbeli alakítása során sem szabad figyelmen kívül hagyni, mert az elmaradt térségek felzárkóztatása egyben az egész unió versenyképességét is javítja - ismertette újságírókkal Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter azt a magyar álláspontot, amelyet az unió Versenyképességi Tanácsának hétfői brüsszeli ülésén fejtett ki minisztertársai előtt.

Az EU-ban most készül a 2020-ig szóló gazdaságpolitikai fejlesztési stratégia. Varga István elmondta: az uniós országok iparügyi minisztereinek körében széles körű egyetértés mutatkozott abban, hogy Európának jelentős előrelépést kell tennie a kutatás és fejlesztés terén, meg kell könnyítenie a kis- és közepes vállalkozások határokon átnyúló üzletvitelét. A magyar fél felvetette a kutatás-fejlesztéshez szorosan kapcsolódó oktatás és képzés javításának fontosságát is.

A magyar szakminiszter elmondta: szó volt a tanácskozáson arról a technológiai váltásról, amely a szénhidrogének alkalmazásának visszaszorítását, a "karbonszegény gazdaság" fejlesztését célozza. Ezen belül a tagállamok képviselői eltérő álláspontokat fogalmaztak meg az autóipar átalakításával kapcsolatban - tette hozzá.

Az országok egy csoportja - a soros EU-elnökséget adó Spanyolország, továbbá többek között Franciaország és Portugália - erőteljesen szorgalmazza az elektromos meghajtású autók fejlesztését és elterjesztését. Mások, így például a britek, a dánok, az írek, a csehek és a lengyelek azt szeretnék, ha nem szűkítenék le kizárólag a teljesen elektromos meghajtású autókra az Európai Bizottság által kidolgozandó autóipari akciótervet, hanem alternatívákban is gondolkodnának. Ilyen alternatíva lehet például egyfelől a hibrid - vegyesen szénhidrogén-, illetve elektromos meghajtású - autók, illetve a bioenergiát használó vagy éppen a hidrogénüzemű autók fejlesztése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!