2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió (EU) kohéziós, vagyis felzárkóztatási politikáját az iparpolitika jövőbeli alakítása során sem szabad figyelmen kívül hagyni, mert az elmaradt térségek felzárkóztatása egyben az egész unió versenyképességét is javítja - ismertette újságírókkal Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter azt a magyar álláspontot, amelyet az unió Versenyképességi Tanácsának hétfői brüsszeli ülésén fejtett ki minisztertársai előtt.

Az EU-ban most készül a 2020-ig szóló gazdaságpolitikai fejlesztési stratégia. Varga István elmondta: az uniós országok iparügyi minisztereinek körében széles körű egyetértés mutatkozott abban, hogy Európának jelentős előrelépést kell tennie a kutatás és fejlesztés terén, meg kell könnyítenie a kis- és közepes vállalkozások határokon átnyúló üzletvitelét. A magyar fél felvetette a kutatás-fejlesztéshez szorosan kapcsolódó oktatás és képzés javításának fontosságát is.

A magyar szakminiszter elmondta: szó volt a tanácskozáson arról a technológiai váltásról, amely a szénhidrogének alkalmazásának visszaszorítását, a "karbonszegény gazdaság" fejlesztését célozza. Ezen belül a tagállamok képviselői eltérő álláspontokat fogalmaztak meg az autóipar átalakításával kapcsolatban - tette hozzá.

Az országok egy csoportja - a soros EU-elnökséget adó Spanyolország, továbbá többek között Franciaország és Portugália - erőteljesen szorgalmazza az elektromos meghajtású autók fejlesztését és elterjesztését. Mások, így például a britek, a dánok, az írek, a csehek és a lengyelek azt szeretnék, ha nem szűkítenék le kizárólag a teljesen elektromos meghajtású autókra az Európai Bizottság által kidolgozandó autóipari akciótervet, hanem alternatívákban is gondolkodnának. Ilyen alternatíva lehet például egyfelől a hibrid - vegyesen szénhidrogén-, illetve elektromos meghajtású - autók, illetve a bioenergiát használó vagy éppen a hidrogénüzemű autók fejlesztése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!