3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós pályázat célja a piaci körülmények rendezése, valamint Budapest idegenforgalmi adottságainak megfelelő, színvonalas autóbuszos városnéző szolgáltatás kialakítása - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

"A Fővárosi Önkormányzat (...) nyitott a vállalkozásokkal és a piaci szereplőkkel történő egyeztetésre", de ebben az esetben figyelembe kell venni, hogy az előkészítés alatt, illetve folyamatban lévő közbeszerzési eljárások lezárásáig "csak rendkívül korlátozott mértékben", kizárólag az előírt formában és keretek között van lehetőség egyeztetésre - áll a hivatal kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Az úgynevezett hop on, hop off autóbuszos városnéző szolgáltatások az elmúlt évtizedben, főként 2005 és 2008 között épültek ki széles körben Budapesten, "jellemzően szabályozatlan piaci körülmények között". A szolgáltatás jelentősen növeli a főváros idegenforgalmi kapacitásait, de a buszok gyakran zavarják a lakosságot és a közlekedőket, ami a piaci körülmények rendezetlenségével, a műszaki és technológiai elvárások, az egységes szabályozás hiányával magyarázható - írták.

Ezek a legextrémebb szálláshelyek

Ez a szolgáltatás a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján kizárólagos önkormányzati gazdálkodási tevékenység. Elvégzését az önkormányzat csak koncessziós eljárás keretében adhatja át. A Fővárosi Közgyűlés e kötelezettségnek eleget téve június 8-án döntött arról, hogy 2017-től csak egyetlen cég vagy konzorcium kaphat koncessziót a menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére.

A nyilvános koncessziós eljárásra bárki jelentkezhet, aki a feltételeknek megfelel. Az új szolgáltatásnak meg kell felelnie a városképpel, valamint a forgalmi és a közterület-használati adottságokkal kapcsolatos elvárásoknak is - olvasható a közleményben.

Rámutattak: a szolgáltatás arculati elemeit a Fővárosi Önkormányzat szabja meg. Ezeknek a városnéző járatoknak Budapest idegenforgalmi látványosságait kell bemutatniuk arra alkalmas hálózaton, kijelölt megállóhelyek mentén, a közlekedésbiztonsági és a minőségi szempontok magas szintű figyelembevételével. Elvárás, hogy a szolgáltató járművei a lehető legkevesebb zajt és káros anyagot bocsássanak ki, törekedve a zéró emissziós technológiák alkalmazására. A járműfejlesztési programnak a benyújtott ajánlatokban is meg kell jelennie a pályázatok egyik műszaki paramétereként - tették hozzá.

A városnéző buszok jelenlegi üzemeltetői korábban szakmai egyeztetést kezdeményeztek a fővárossal, mielőtt a BKK Zrt. kiírná a koncessziós pályázatot.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!