2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az állami vállalatok kedvezményes nyugdíjrendszerének eltörlése ellen tíz nappal ezelőtt kezdődött sztrájk után pénteken fokozatosan áll helyre a tömegközeledés Franciaországban.

A vasutasok 99 százaléka közel száz, helyi szakszervezeti közgyűléseiken csütörtökön nem a sztrájk végére, hanem annak felfüggesztésére szavazott, miután a nyugdíjreform kompenzációjáról a szakszervezetek, az ágazati vezetők és a kormány képviselői között szerdán megkezdődtek a december 18-ig tartó háromoldalú tárgyalások. Az általános munkafelvétel mellett pénteken a tiltakozók alig két százaléka folytatta már csak a sztrájkot, s várhatóan hétvégéig teljesen helyreáll a tömegközlekedés.

Mind a 700 belföldi TGV-szuperexpress elindul pénteken, s a vidéki városok között a helyi vonatoknak fele közlekedik a francia vasúttársaság (SNCF) vezetősége szerint. Párizsban a metrók és a buszok nyolcvan százaléka közlekedett péntek délelőtt, az elővárosi vonatközlekedés - amely szinte teljesen szünetelt a sztrájk napjaiban - pénteken normál rendben megindult.

A sztrájk alatt a kevés tömegközlekedési járművön nem kellett jegyet váltani, mindenki ingyenesen utazhatott. Xavier Bertrand munkaügyi miniszter pedig jelezte, hogy januárban az SNCF és a Párizsi Tömegközlekedési Vállalat (RATP) kompenzálja azokat az utasokat, akiket a sztrájk sújtott. Ezt azt jelenti, hogy a bérlettel közlekedőknek visszatérítik az előfizetéseiket, vagy a fel nem használt jegyeket visszaváltják azoknak, akik erre igényt tartanak.

A kormány eredeti szándékai szerint az 1995-ben elindított, de akkor a három hétig tartó sztrájk miatt visszavont reformot 2012-ig hajtja végre. A speciális nyugdíjrendszerhez tartozó félmillió munkavállaló (a vasutasok mellett az energiaszektorban dolgozók, a képviselők, a tengerészek, a közjegyzők és a kiemelt művészeti közintézmények dolgozói) átlagosan 37,5 éves járulékfizetését a kormányzat a magánszektorban dolgozó 18 millió francia negyven éves munkaviszonyához igazítja.

Az ágazati vezetők kiegészítő nyugdíjat és idősebb dolgozóiknak jelentős fizetésemelést ajánlanak a nyugdíjkorhatár emeléséért cserébe. Amennyiben a háromoldalú tárgyalásokon az intézkedéseket elfogadják a szakszervezetek, azok átlagosan évente 80-100 millió euróba kerülhetnek a nagy állami vállalatoknak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!