2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az állami vállalatok kedvezményes nyugdíjrendszerének eltörlése ellen tíz nappal ezelőtt kezdődött sztrájk után pénteken fokozatosan áll helyre a tömegközeledés Franciaországban.

A vasutasok 99 százaléka közel száz, helyi szakszervezeti közgyűléseiken csütörtökön nem a sztrájk végére, hanem annak felfüggesztésére szavazott, miután a nyugdíjreform kompenzációjáról a szakszervezetek, az ágazati vezetők és a kormány képviselői között szerdán megkezdődtek a december 18-ig tartó háromoldalú tárgyalások. Az általános munkafelvétel mellett pénteken a tiltakozók alig két százaléka folytatta már csak a sztrájkot, s várhatóan hétvégéig teljesen helyreáll a tömegközlekedés.

Mind a 700 belföldi TGV-szuperexpress elindul pénteken, s a vidéki városok között a helyi vonatoknak fele közlekedik a francia vasúttársaság (SNCF) vezetősége szerint. Párizsban a metrók és a buszok nyolcvan százaléka közlekedett péntek délelőtt, az elővárosi vonatközlekedés - amely szinte teljesen szünetelt a sztrájk napjaiban - pénteken normál rendben megindult.

A sztrájk alatt a kevés tömegközlekedési járművön nem kellett jegyet váltani, mindenki ingyenesen utazhatott. Xavier Bertrand munkaügyi miniszter pedig jelezte, hogy januárban az SNCF és a Párizsi Tömegközlekedési Vállalat (RATP) kompenzálja azokat az utasokat, akiket a sztrájk sújtott. Ezt azt jelenti, hogy a bérlettel közlekedőknek visszatérítik az előfizetéseiket, vagy a fel nem használt jegyeket visszaváltják azoknak, akik erre igényt tartanak.

A kormány eredeti szándékai szerint az 1995-ben elindított, de akkor a három hétig tartó sztrájk miatt visszavont reformot 2012-ig hajtja végre. A speciális nyugdíjrendszerhez tartozó félmillió munkavállaló (a vasutasok mellett az energiaszektorban dolgozók, a képviselők, a tengerészek, a közjegyzők és a kiemelt művészeti közintézmények dolgozói) átlagosan 37,5 éves járulékfizetését a kormányzat a magánszektorban dolgozó 18 millió francia negyven éves munkaviszonyához igazítja.

Az ágazati vezetők kiegészítő nyugdíjat és idősebb dolgozóiknak jelentős fizetésemelést ajánlanak a nyugdíjkorhatár emeléséért cserébe. Amennyiben a háromoldalú tárgyalásokon az intézkedéseket elfogadják a szakszervezetek, azok átlagosan évente 80-100 millió euróba kerülhetnek a nagy állami vállalatoknak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!